Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Villanyi
Jeg syntes det er pisse irriterende, det med spillerne.
Er der slet ikke nogen måde som kan fjerne det på?
Da jeg følger mit Fck hold med omhu, så kan det godt være belastende at man gang på gang ikke kan få en ordenlig fodbold oplevelse :(
Jeg syntes at de burde lave et 3+ HD.
Tror sgu at alle ville have det, istedet for det normale -.-
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kief skrev:Beskylder dig ikke for noget, påpeger blot at bruger-oplevelser melder om forskellige grader af retention når det gælder om skærme og det er da ærgerligt hvis man skal se på sit tv i 300 timer før retention forsvinder i en grad at det ikke er generede.. Jeg siger ikke det er sådan for alle plasma skærme, blot at det er en "fejl" ved teknologien som meget sjældent fokuseres på - "for det bliver bedre med tiden" osv.
Hvis du medtager mit indlæg fra tidligere, så kan du se at vi skam også kommenterer på det når det er på sin plads.

Du kan sikkert finde 100 andre ting vi ligeledes ikke kommenterer, såsom at en given model ikke har optisk udgang eller lignende, men det er altså ikke for at bagatelisere at vi undlader det. Hvis det er et decideret problem, så nævnes det naturligvis.
Jeg syntes det er pisse irriterende, det med spillerne.
Er der slet ikke nogen måde som kan fjerne det på?
Nix. Det er selve signalet der er komprimeret så hårdt, at billeddata er gået tabt. Det kan ikke genskabes helt igen.
Senest rettet af Torben Rasmussen 05 jun 2009, 15:09, rettet i alt 1 gang.
Det afhænger jo af hvilke kriterier man opstiller...Fedste fjernbetjening, Design, længste ledning, andre gimmicks....

Og man får et nyt resultat hvergang.....og en vinder...

Kigger man hovedsageligt på billedkvaliteten, som der så tydeligt gøres opmærksomt på herinde....så er essencen klar....Bedste billede til prisen i de store størrelser er og bliver plasma....Hvilket anbefalingerne her fra "Nørd" siden jo tilkendegiver hver eneste gang...

Og har man ikke de krav til sit tv...Kan man ikke se judder, Flikker og hakken i panoreringer og syntes man standard billedet nede i Fona bare står flot.... ja så fred med det....Men det uhyre få om nogen tv, der har en bare tilfredstillende out of the box indstilling...men nogle kan da bruges...

Det var bare det...hej ;;)
Senest rettet af truehorses 05 jun 2009, 15:11, rettet i alt 2 gange.
Af sam05
Yakken,

I mit lokale Expert har jeg været i timevis og kigget og kigget. De har også yousee kabel TV og ham der indstiller TV er en garvet kender som har været til mange kurser. Jeg tror mine egne øjne selvfølgelig. Efter at have kigget på digital DR1, 2 og TV2 i butikken på min TV blev det ligeså flot og endda bedre da mit fjernsyn blev leveret.

Nej, jeg er ikke pissesur at fjernsynet fra LEB650 serien har fået kun 4 stjerner i BT.

Nu har jeg fulgt flatpanels. dk i snart 4 år og har bare været forundret over den megen kritik Samsung har fået under den periode.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Kief skrev:
Beskylder dig ikke for noget, påpeger blot at bruger-oplevelser melder om forskellige grader af retention når det gælder om skærme og det er da ærgerligt hvis man skal se på sit tv i 300 timer før retention forsvinder i en grad at det ikke er generede.. Jeg siger ikke det er sådan for alle plasma skærme, blot at det er en "fejl" ved teknologien som meget sjældent fokuseres på - "for det bliver bedre med tiden" osv.
Nej nej, jeg ved det godt. Det var bare for at understrege min pointe. Det havde faktisk som sådan ikke noget med dit indlæg at gøre :)

Det er rigtigt, at mange benytter f.eks. det argument du slutter af med, men i mine øjne synes jeg primært det er plasma-holdet inde på recordere.dk. Synes du virkelig også vi gør sådan i vores anmeldelser?
Af Villanyi
Vil dog godt sige at jeg kan se flimmeret tydeligt, men jeg tror også at det har noget at gøre med at jeg ser 1 meter fra fjernsynet.
Hvis jeg nu sad 2-3 meter væk, tror jeg ikke at jeg ville kunne se det ^^
Af Kief
Rasmus Larsen skrev:
Kief skrev:
Beskylder dig ikke for noget, påpeger blot at bruger-oplevelser melder om forskellige grader af retention når det gælder om skærme og det er da ærgerligt hvis man skal se på sit tv i 300 timer før retention forsvinder i en grad at det ikke er generede.. Jeg siger ikke det er sådan for alle plasma skærme, blot at det er en "fejl" ved teknologien som meget sjældent fokuseres på - "for det bliver bedre med tiden" osv.
Nej nej, jeg ved det godt. Det var bare for at understrege min pointe. Det havde faktisk som sådan ikke noget med dit indlæg at gøre :)

Det er rigtigt, at mange benytter f.eks. det argument du slutter af med, men i mine øjne synes jeg primært det er plasma-holdet inde på recordere.dk. Synes du virkelig også vi gør sådan i vores anmeldelser?
Nej på ingen måde... Jeg taler nu også ud fra "plasma-fanboys" og ikke dine tests :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Villanyi skrev:Vil dog godt sige at jeg kan se flimmeret tydeligt, men jeg tror også at det har noget at gøre med at jeg ser 1 meter fra fjernsynet.
Hvis jeg nu sad 2-3 meter væk, tror jeg ikke at jeg ville kunne se det ^^
En anbefaling: Inde på stadion, ser FCK spillerne også fine ud. ;)
Af sam05
Jeg slog 100 Mhz Motion Plus fra og billedet blev indstillet til naturlig. Så var der ikke noget flimmer. Kigger på mit TV fra 3 meters afstand.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
sam05 skrev: Nu har jeg fulgt flatpanels. dk i snart 4 år og har bare været forundret over den megen kritik Samsung har fået under den periode.
Omvendt har vi da også været ude med positive test på nogle af deres skærme? F.eks. A886 serien, hvor jeg syntes, at man havde hævet niveauet ret markant (og som samtidig ikke havde samme slør som på den nye B7000 LED-TV serie). At jeg så ikke er begejstret for deres 100 Hz, er jo ikke altafgørende, for som jeg nævner, kan det slåes fra.

Jeg har personligt også forhåbninger om, at Samsungs nye B850 Tv performer overbevisende. Men som altid: jeg sælger ikke skindet før bjørnen er skudt.
Af Villanyi
Funnay shit Rasmus :D
Problemet er så lige, at jeg er rimelig flad.
Og derfor har jeg set det på TV :D
Men jeg bliver nogengange alt for irriteret, så går jeg bare nedenunder, og ser kampen på min fars B&O, der er sgu intet flimmer :D
Af cableguy
Tak til yakken for henvisningen (jeg er ny på siden, så jeg kendte ikke artiklen)...
...Rasmus, du har ret, du nævner tit fosfor-slør på plasma m.m.
Fokuspunkter kunne fx. være om billedet hakker ved afspilning af blu-ray, mange brugere oplever det åbenbart, hvis man skal tro div. indlæg her på siden. - Er det et generelt problem ved plasma?
Flimren i billedet (primært når baggrunden er hvid). Jeg har set flimren på flere plasma-tv'er. - Er det kun ved plasma man oplever det?
ps. Jeg nævner med vilje ikke alle ulemperne ved lcd, da de allerede er kendte.