Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har læst Rasmus Larsens tests i Ekstra Bladet og BT og det er den samme melodi hele tiden.

Det er som om at kun Samsungs fjernsyn har slør i bevægelser, dårlig gengivelse på analoge kanaler, osv, osv. Panasonic er altid sagen. !:(

Selv positive indlæg om Samsung fjernsyn bliver vendt imod denne brand - "Jeg har vist hørt om nogle test der afslørede slør". Kære Rasmus - hvad med konkrete links!!.

Forleden, under Manchester United - Barcelona kampen, kunne jeg ikke og selv om jeg prøvede hårdt, finde slør på TV3 og det er analog kanal. Billedet var fremragende.

Mit fjernsyn er Samsung LEB40658.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvad vil du bruge links til, hvis du allerede sidder herinde? Der er masser af de tests, som anmeldelserne også er baseret på.

Panasonic klarer opgaven bedre - og på den baggrund anbefaler jeg også disse. Og nej, jeg er ikke specielt begejstret for Samsungs LCD-TV set som helhed. Jeg er imidlertid noget mere imponeret af deres plasma-Tv.

Det er fint, at du er glad for dit Samsung Tv. Fred være med det. Vi beskæftiger os dog dagligt med dette, så vores grundlag for at vurdere burde være på plads.

Men at du mener billedkvaliteten på analog TV3 i Champions League finalen var fremragende, fortæller også lidt om dit grundlag for at vurdere. TV3s billedkvalitet under fodboldkampe er vel efterhånden lavmålet for billedkvalitet i dag.

Jeg beklager min tone, men når jeg mødes med sure smileys og udråbstegn, så ryger riposten tilbage i samme tone.
Brugeravatar
Af truehorses
Hørt........! Kan helt tilslutte mig Rasmus.......

Hvis et tilfredsstillende niveau for fremtidens tv signal skal tage udgangspunkt i TV3`s analoge signal....uha..uha....
Af kskruger
Rasmus Larsen skrev:Hvad vil du bruge links til, hvis du allerede sidder herinde? Der er masser af de tests, som anmeldelserne også er baseret på.

Panasonic klarer opgaven bedre - og på den baggrund anbefaler jeg også disse. Og nej, jeg er ikke specielt begejstret for Samsungs LCD-TV set som helhed. Jeg er imidlertid noget mere imponeret af deres plasma-Tv.

Det er fint, at du er glad for dit Samsung Tv. Fred være med det. Vi beskæftiger os dog dagligt med dette, så vores grundlag for at vurdere burde være på plads.

Men at du mener billedkvaliteten på analog TV3 i Champions League finalen var fremragende, fortæller også lidt om dit grundlag for at vurdere. TV3s billedkvalitet under fodboldkampe er vel efterhånden lavmålet for billedkvalitet i dag.

Jeg beklager min tone, men når jeg mødes med sure smileys og udråbstegn, så ryger riposten tilbage i samme tone.
Til Rasmus, først vil jeg sige, at jeg nære stor respekt for dine test her på flatpanels.dk.
Men omkring Samsung LCD, er jeg lidt nysgerrige, hvorfor du ikke er specielt begejstret for Samsungs LCD-TV? (A & B serie) De får ellers top anmeldser på alle udlandske test.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kskruger skrev:
Til Rasmus, først vil jeg sige, at jeg nære stor respekt for dine test her på flatpanels.dk.
Men omkring Samsung LCD, er jeg lidt nysgerrige, hvorfor du ikke er specielt begejstret for Samsungs LCD-TV? (A & B serie) De får ellers top anmeldser på alle udlandske test.
Jeg mener, at Panasonics plasma-Tv serier generelt gør det bedre og ligeledes gør Samsungs egne plasma-Tv serier. Det er som sådan ikke fordi jeg synes andre producenter indenfor LCD-TV klarer sig så meget bedre, men Samsung har stadig problemer med slør på de mørke farver (helt ligesom Sony har det på mange af deres billigere eller 2008 modeller). Samsungs 100 Hz teknologi er i min mening heller ikke anvendelig.

De nye modeller tager bestemt et stort skridt fremad, men de fejl der stadig findes, ødelægger lidt helhedsoplevelsen.
sam05 skrev:Jeg har læst Rasmus Larsens tests i Ekstra Bladet og BT og det er den samme melodi hele tiden.

Det er som om at kun Samsungs fjernsyn har slør i bevægelser, dårlig gengivelse på analoge kanaler, osv, osv. Panasonic er altid sagen. !:(

Selv positive indlæg om Samsung fjernsyn bliver vendt imod denne brand - "Jeg har vist hørt om nogle test der afslørede slør". Kære Rasmus - hvad med konkrete links!!.

Forleden, under Manchester United - Barcelona kampen, kunne jeg ikke og selv om jeg prøvede hårdt, finde slør på TV3 og det er analog kanal. Billedet var fremragende.

Kan godt forstå dig og din kritik. Men tests kan jeg ikke bruge til en pind! Det er den enkelte brugers øjne og indtryk der skal bruges. Er ejer af en 7070 , sløret som nævnes er der, men man lægger faktisk ikke mærke til det hvis ikke man ved det.
Af Villanyi
Jeg vil nu også mene at man skal se det med eget øje.
Da jeg f.eks. skulle købe mit fjernsyn, stod det ved siden af et G10, (Jeg købte et Bravia WE5), og jeg kiggede samtlige kanaler igennem, hos min kære ven i Fona, og ved øjesyn, syntes jeg at min Sony, så klart bedre ud..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Selvfølgelig skal man vælge ud fra egne oplevelser. Vi påstår ikke, at vi kan vælge for folk - og det gider vi da heller ikke. I sidste ende kommer det hele ned til behov.
Vores anmeldelser er en rettesnor, hvor man kan læse mere om skærmens billedkvalitet og funktionalitet på godt og ondt. Hvad de gode og de dårlige ting så betyder for den enkelte, må vedkommende selv afgøre i sidste ende.
junsas skrev:Men tests kan jeg ikke bruge til en pind! Det er den enkelte brugers øjne og indtryk der skal bruges.
Så er du jo nok ikke helt målgruppen uanset hvad. Hvis du i forvejen er ligeglad med alle tests, så kan det jo reelt være ligemeget hvad vi skriver i dem.

En test er en objektiv vurdering af produktet, og blot fordi Samsung har klaret sig dårligt på det seneste, betyder det jo ikke at vi har noget imod alle deres produkter i generel forstand. Hvis I tror vi på forhånd har dømt et produkt inden det overhovedet er blevet målt igennem, så tager I alvorligt fejl.
junsas skrev:
sam05 skrev:Jeg har læst Rasmus Larsens tests i Ekstra Bladet og BT og det er den samme melodi hele tiden.

Kan godt forstå dig og din kritik. Men tests kan jeg ikke bruge til en pind! .
Test kan netop bruges til at fastslå hvilket TV som er bedst. Vi andres brugererfaringer er straks noget mere tvivlsomme, - da vore referencer og erfaringer er meget spinkle. Samtidigt har os brugere en tydelig tendens til at retfærdiggøre vores eget valg.
Hvis du har lavet et grundigt researcharbejde inden køb af dit Samsung, - så har du købt det rigtige TV for dig. Og i så fald vidste du jo at plasmateknologien gav et synligt bedre billede, - og at Sonys LED teknologi måske er mere fremme i skoene . Men det fravalgte du pga andre kompetencer hos Samsung´en . .
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rodding skrev:Følger lige med her men kunne godt tænke mig at høre hvad i har at sige om Philips 32 tommer PFL5404H ??
http://www.bt.dk/article/20090605/testf ... 15/&page=4
Pricerunner: http://www.pricerunner.dk/pl/2-1222857/ ... ign-Priser
Jeg synes personligt det er en af de bedre bud på et 32 tommer. Billedkvaliteten er fair (hvilket betyder god i forhold til 32 tommer markedet isoleret, hvor der generelt ikke lægges så meget vægt på virkelig high-end)
Tv'et har imidlertid to problemer som jeg ser det: Standardindstillingerne er ikke gode, men det kan udbedres. Systemet til at udglatte bevægelser i 5404H serien har stadig nogen problemer, hvilket betyder, at der kommer noget "grums" og "fnidder" i billedet pga. regnefejl eller mangel på processerpower.
Af Rodding
okay det lyder sådan mellem godt synes jeg.
Er ikke den store nørd når det gælder tv.
Skal bare have et nyt 32 tommer til maks 4500 kr som skal være godt.
Kan du anbefale mig et der er bedre så?
Jeg skal gerne kunne sætte tv'et til min computer :D
Sidder kun 1,5 m fra det nogen gange 2 m så det skal jo gerne være rimleig skarpt`?
Tak på forhånd.
Af cableguy
Jeg har også stor respekt for anmeldelserne her på flatpanels.dk, og det er kun naturligt at komme ind på lcd's mindre heldige sider. Jeg savner dog lidt samme fokus, når man anmelder plasma-skærme, det er som om man ikke er nær så kritisk. Man kunne få det indtryk at der ingen svagheder er ved plasma, hvilket jo ikke er tilfældet - både plasma og lcd har mangler.