Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DooH
Hej.

Jeg er blevet den glade ejer af at Pioneer 5090H.

Nu er mit problem bare at det TV ikke har en DVB-C tuner indbygget, og kan (vist) derfor ikke se nogen bestemte digitale kanaler.

Jeg får mit signal igennem en antenneforening (AntenneforeningDanmark). På deres info side kan jeg se at de udsender 4 og 40 digitale kanaler.

Jeg kan se de 4, som er DR1/2, tv2 og en mere.

Men de andre 40 de snakker om, som vist er kanal 4, discovery osv. kan jeg simpelthen ikke finde.

Så mit spørgsmål er om det er fordi jeg mangler en dvb-c tuner for at kunne se dem?

Og hvis ja, hvor finder jeg sådan en boks, jeg har googlet og søgt på diverse sider. Kan kun finde en masse dvb-t tunere. De er overalt. Men ingen C tunere.
Af Nick_S
Du skal højst sandsynligt have en boks igennem din antenneforening.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør spørge din antenneforening til råds i stedet. De kan videresende signalerne på flere forskellige måder, så hvis du vil være sikker så skal der et opkald til.
Af DooH
Ok tak.

Men synes bare ikke der er noget telefon nr. til dem nogen steder.

Og har tidligere sendt mails til dem (antenneforeningendanmark) og aldrig fået et svar.

Nogen der har erfaring med dem og ved hvordan de kontaktes?
Af faxe
Vores lokale antenneforening har både en fin hjemmeside hvor man kan finde allle disse oplysninger, samt vi har en infokanal med i alle programpakkerne hvor næsten alle de samme oplysninger findes.

Vil næsten tro den pågældende antenneforening har det samme. - måske.?
Af DooH
Det lykkedes efter lidt tid at finde frem til noget, så har snakket med dem. De er i gang med at købe nogen bokse hjem.

Jeg takker mange gange for hjælpen :)