Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, er det kun mig der kan se, at der er flimmer på de nye plasma skærme fra Panasonic? Jeg har nok set de første 10 skærme (G og V-modellen) i bl.a Tapeconnection, KT-radio, Expert og Fona, og alle steder er der flimren i billedet (tydeligst når baggrunden er hvid). Jeg undrer mig over at det aldrig bliver nævnt i div. anmeldelser - et must er vel, at et tv kan vise et roligt billede!
Af Illgor
Kan intet flimren se på mit 50V10. :)
cableguy skrev:Hej, er det kun mig der kan se, at der er flimmer på de nye plasma skærme fra Panasonic? Jeg har nok set de første 10 skærme (G og V-modellen) i bl.a Tapeconnection, KT-radio, Expert og Fona, og alle steder er der flimren i billedet (tydeligst når baggrunden er hvid). Jeg undrer mig over at det aldrig bliver nævnt i div. anmeldelser - et must er vel, at et tv kan vise et roligt billede!
Har også selv lagt mærke til det samme da jeg stod i Fona 2000 her i weekenden. Umiddelbart tror jeg at det enten er noget 100 hz what ever som er slået til/fra?

Det kan også være fordi man umiddelbart stod 1-1½ meter fra en 42" at man så det...

Som du selv nævner, så har det ikke været et issue i tests, hvilket det sikkert er noget indstillingsmæssigt..
Af cableguy
Håber det har noget med indstillingerne at gøre, da jeg er meget lun på TX-P42G10
Af KlausHansen
Hej

Jeg var i Hifiklubben i Lyngby og deres Pana V10 gjorde det samme ... meget irriterende. Den var sat "rigtig" op, så det var ikke det der var årsagen.

Den viste en Blu-Ray film hvor der i starten flyves over nogle is flager der ligger i havet, man filmer ligesom lodret nedad og flyver derfor rigemelig hurtigt forbi isen, men det var lige til at blive søsyg af.

Har ellers gået og luret på sådan en skærm , men den oplevelse afskrækkede mig noget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den V10 de har på Åboulevard oplevede jeg ikke problemer med. Jeg tror det er individuelt om man ser det eller ej. I THX-mode er der ikke ret mange ting du kan rode med alligevel.
Af therunemeister
Jeg har set dette på alle 42" NeoPDP baserede tv når lyse elementer vises.(inkl. på mit G10) Det ser dog ikke ud til at forkomme, eller være særligt tydeligt, på 50" modellerne (i hvert fald ikke 50" V10)