Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rodding
Jeg har lige fået ny computer og skrærm osv.
Det er en samsung T220.
Så tænkte jeg på at jeg godt kunne tænke mig at få et tv kort til den så jeg kan se tv film osv. på den istedet for min gamle skod tv. Har hørt noget om at man bare kan få en USB nøgle som man sætter i også instalere man et program også vupti kan man se tv? Men ved ikke hvordan det fungere og hvad jeg skal gå efter?
Det er bare vigtigt at der er ordenligt kvalitet.
Det er vel også vigtigt at man kan se det nye tv-signal på det?
Men som sagt har ikke forstand på det så bare kom med nogen forslag.
Her er lige et link til det der med usb'en:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... rueval1911
ved ikke om de er gode eller hvad?
Tak på forhånd.
Kasper.
Af Rodding
ingen der kan hjælpe mig?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
EDBpriser har desværre lanceret en ny side, så din søgning virker ikke. Jeg fandt kun 5 produkter til USB derinde, men disse havde ikke MPEG4 dekoder. Dvs. du kan ikke fange Boxers kanaler, men kun de alm. gratis kanaler som sendes i MPEG2. Du vil ligeledes ikke kunne tage DR1 HD når den kommer.
Af Rodding
OKay har godt lige set det :D
Men kan du så ikke se om feks. Pc-lager har nogle Bjtrading, eller mmvision har nogen?
Pc-lager fordi det ligge tæt på mig. Bjtrading fordi jeg tit er derude og har købt alle delene til min computer derude.
Mmvision, god service?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
No offense, men jeg agter ikke at lede diverse forhandlersider igennem selv. Du kan smide links til produkterne her, så kan jeg kommentere på dem.
Af Rodding
Men kan man ikke også få det lavet sådan at man kun behøver og tænde skærmen når man skal se tv?
HVordan fungere det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu efterspurgte du jo selv en tuner, der skulle sidde i en PC, men der findes også eksterne TV-tunere, som du slet ikke skal bruge PC'en til. Så sætter du blot din skærm til denne tuner. Det kunne eks. være den DVB-T tuner vi har anmeldt på forsiden fra Sagem. Du kan måske også finde andre typer der understøtter MPEG4, men hvis du kun vil se de gratis kanaler herhjemme, så kan MPEG2 DVB-T tunere fås meget billigt hos enhver elektronik-forhandler.
Af Rodding
okay kan du muligvis give mig et link?
Lige nu har vi den lille pakke.
Vi kører med stofa dvs. kabel :D
Ved ikke om det gør nogen forksel men nu ved du det.
Går meget og overvejer og jeg skal gøre det eller om jeg skal købe et fladskærm bare?
Af Rodding
Kan ikke rigtigt bestemme mig.
Skal lige høre hvad du mener om det her fladskærm?
http://jaman.dk/product.asp?product=638
Skal bare bruges til at se lidt tv og film.
Sidder cirka 150 cm fra fjernsynet +
Nogen gange nærmere 200 cm