Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen for og imod den ene eller anden af disse skærme? Hvad med panelerne?

Jeg skal bruge den til udvikling/programmering og billedbehandling, lidt foto. Sekundært spil, men det kan de jo sikekrt fint klare.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
2275 har et S-PVA panel og 2209 har et H-IPS panel. Du kan læse om panelerne fordele og ulemper i vores panelsektion på forsiden under "Skærme generelt". Begge modeller vil kunne bruges til dit formål.

Generelt kan man sige at forskellene på de to typer er følgende:
S-PVA: Dybt sortniveau, men et trist dyk i kontrast dynamik lige foran skærmen.
H-IPS: Meget jævn betragtningsvinkel, men ikke så dyb sortgengivelse.
rasmus christensen skrev: Jeg skal bruge den til udvikling/programmering og billedbehandling, lidt foto. Sekundært spil, men det kan de jo sikekrt fint klare.
Jeg vejede selv Yakkens ord ifm. mit valg mellem de to skærme. Jeg fravalgte det dybe sortniveau (HP'en) aht. større nuanceringsevne i H-IPS (Dell'en). Det var udelukkende pga. mine behov ifm. digitalfoto.
Billedbehandling? - er det fotos eller?

Mht. spil så fungerer Dell'en fortrinligt (sagt af en amatør gamer!).
Jeg har truffet mit valg. Det blev en dell. Også som han skrev mht. farverne. Det er digital foto, billedbehandlig/grafik til web.

Og for lige at gøre det endnu nemmere at vælge, så har www.dustinhome.dk den på kampange til 1750 incl. fragt lige nu, så synes jeg ikke det var så meget at vælge imellem mere :)

Nu vil jeg blot ærge mig over en helligdag hvor pakkepost ikke kommer og så glæde mig til mandag :).
rasmus christensen skrev: www.dustinhome.dk den på kampange til 1750 incl. fragt lige nu, så synes jeg ikke det var så meget at vælge imellem mere :)
Det kan jeg godt forstå - super pris!. Lige nu føler jeg mig lidt til grin - hvorfor f..... skal jeg betale så meget mere (2.290 på tilbud!) når jeg handler direkte hos Dell! !:( Godt at vide til en anden gang..

Glæder mig til at høre om du bliver glad for den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror DustinHome køber ind Sverige og sælger i DK. Jeg har indkøbt dells 2408 model over 1000 kr. billigere hos DustinHome.
Brugeravatar
Af Rana
yakken skrev:Jeg tror DustinHome køber ind Sverige og sælger i DK.
Dell tager i Sverige ca. 2800 Dkk (4111 Sek). Så svenskerne bliver også snydt når de handler hos Dell.

Konklusionen må være at Dell er for dyre med deres egne produkter.
Nu har jeg lige modtaget den og nøj hvor virker den lækker :)

Er der nogen der kan anbefale nogle indstillinger til den? Jeg fandt nogle mens jeg ledte efter skærm, men har desværre slettet det link igen......
Brugeravatar
Af Rana
rasmus christensen skrev:Nu har jeg lige modtaget den og nøj hvor virker den lækker :)

Er der nogen der kan anbefale nogle indstillinger til den?
Tillykke :-)

Mht. kalibrering - jeg har kigget på digitalfoto sitet DPReview.com hvor der er mange 2209WA ejere der diskuterer indstillinger.