Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kirneh
Jeg har læst en del af jeres anmeldelser, men ved ikke helt hvilken skærm jeg skal vælge.
Den skal bruges til min MCE maskine i køkkenet, så det bliver mest tv-kiggeri.
Den skal hænges op på vægen.

Jeg har kigget på bl.a. denne LG skærm: http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... tart_from=&

Jeg er dog i tvivl om hvor lang ledningen fra strømforsyningen er. Det er jo fint at den ikke sidder i skærmen, så den kan blive så tynd, men den skal kunne nå fra mit skab til skærmen (ca 1.5 meter). Kan den det ?

Andre skærme i vil anbefale ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor ikke vælge en skærm der har TV tuner indbygget så du slipper for at have PC'en tændt?
Af kirneh
yakken skrev:Hvorfor ikke vælge en skærm der har TV tuner indbygget så du slipper for at have PC'en tændt?
Det er fordi jeg vil have tvguiden og musik og det hele samlet.
Så regner jeg med at en monitor er betydeligt billigere end en fladskærm med tuner.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vær opmærksom på at du har kig på en skærm baseret på TN teknologi og hvis du kan risikere at skifte betragtningsvinkel ofte, så er dette ikke et godt valg - især hvis du skifter vertikal betragtningsvinkel.
Af kirneh
Ja det har jeg også overvejet måske kan blive et problem.

Men er der andre flade monitore der vil være bedre ?

Jeg tror dog ikke det bliver det store problem med betragtningsvinklen.
Den skal op på væggen og hænge, så jeg kan evt bruge et drejeophæng :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Idet du ikke vil ha en tuner, kan du jo vælge den model du ønsker. Et P-MVA panel kan f.eks. fås i Viewsonic VP930 som koster ca. 3000 kr.