Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har brug for et lille råd, og håber i har tid til at hjælpe. og hvis i mener jeg stiller den samme spørgsmål som alle andre så behøver du ikke svare:)

Jeg har selv kigget på en del Tv'er og har stillet nogle krav:
- 100 Hz
- Tuner: DVB-T,C, MPEG4
- DLNA
- (Ekstern box til tilslutninger som fx Sony's EX1, som jeg helst vil have men den er lidt for dyr)

Jeg har Kigget på følgende:

MÆRKE
Samsung:
LE-40B657 8800kr

SONY:
KDL-40EX1 12900 kr
40W5500 7800 kr
KDL-40V5500E 6800 kr

Philips
42PFL7404H 8472 kr

Sharp
LC-42DH77E 7829 kr

Panasonic
th-42px80 5388 kr
tx-p42g10 8500 kr

Efter at have læst anmeldelser og lidt rundt i forumet har jeg fået indtrykket at mange vil hælde til Panasoncis G10.
Jeg har selv overvejet Sony's V5500, men kan nogen forklare hvorfor give mere for fx. en af de andre?

Der må også gerne komme andre relevante forslag

Mvh. Edin
Af Malk
Bilka har i øjeblikket Sony KDL-40W4500 til salg for 5995,- som jo må siges at være et godt tilbud.

Benyttede mig selv af det og har nu haft tv´et i 2 dage og det har klart levet op til mine forventninger, jeg har læst om en del som har haft problemet med clouding, men på mit tv (Produceret i spanien i 09) er der ingen problemer overhovedet.

Så naturligvis går min stemme til W4500 :)
Brugeravatar
Af truehorses
Det hele afhænger af dine forudsætninger...
Hvilke prioriteter...Billede kontra gimmicks som Dlna

Glem 100HZ medmindre du vælger Sony eller plasma...

Prøv at kigge under anbefalinger....de rammer ganske godt de anbefalinger du vil få her....Plasma og overvejende Panasonic...
Af speedin
Malk: Den i bilka lyder heller ikke helt værst, den vil jeg også overveje.

truehorses: Men mine forudsætninger er at TV'et har et godt og "flydende" billeder (dvs 100 Hz), jeg vil også komme til at bruge den meget sammen med min computer , og derfor synes jeg det vil være dejligt med DLNA. Ydermere vil jeg bruge Tv'et sammen med min konsol (xbox360). Jeg har hørt at LCD er bedre når man bruger Tv'et sammen med sin computer og konsol, man får skarpere billede. Er det sandt eller er Plasma ligeså god? For jeg ved at plasma klarer sig bedre med nuværende TV signal.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal ikke vælge LCD for at få skarpere billeder, men fordi du har tænkt dig at arbejde med kontorprogrammer på din skærm. Hvis du ikke skal dét, så er LCD ikke en forudsætning for tilkobling til en PC. Til spil mv. er plasma ligeså godt.

100 Hz giver ikke altid mere flydende billeder. Det kommer helt an på hvor godt det er implementeret og pt. er det kun Sony der kan finde ud af at gøre det på LCD-TV. Husk på, at frame-interpolation (som der benyttes når LCD-TV bruger 100 Hz) er en kunstig frembringelse af billeder, som TV'et selv regner ud. Dette vil altid give et billede, som er anderledes end dét filmskaberen forsøgte at vise dig. Blot så du er OBS på det.
Af lennon
Er på linie m de andre svar. Hvis billedkvaliteten overall betyder meget - uanset om det er på SD eller HD signal - så er der slet ingen vej uden om plasma i nævnte prisleje . .
Af Hjarsen
Panasonic X10y eller G10e.

Ellers prøv at få halv pris på et pioneer.. :D

Held og lykke med skærmen.
Af speedin
hmmm ... var altid opsat på LCD for troede at den kan give skarpere billede når det er Full HD sammenlignet med en plasma som fx har en opløsning på 1024x768, og derfor har jeg aldrig kigget på plasma og ved ikke hvilke modeler der er gode. Men hva mener i så jeg burde vælge når det er plasma til rimlig penge, som nævt tidligere i tråden er valget mellem

- Panasonic X10y
eller
- Panasonic th-42px80

Ellers ANDRE?

En anden ting jeg tænkte over er at de heller ikke har en MPEG4 tuner? Betyder det så at jeg skal have en boks ved siden af tvet hvis jeg skal have HD?

PS. -->Malk: Hvor har du set Sony KDL-40W4500 til salg for 5995. Jeg kan nemlig ikke finde den i bilka avisen?
Senest rettet af speedin 02 jun 2009, 20:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af truehorses
X10Y er en 2009 model - PX er fra 2008

Derfor...nyeste model...

Skal du have et alternativ er der LG42PQ6000

Eller opgradere en smule til Pana`s G10E....modellen over X10Y
Af speedin
truehorses skrev:X10Y er en 2009 model - PX er fra 2008

Derfor...nyeste model...

Skal du have et alternativ er der LG42PQ6000

Eller opgradere en smule til Pana`s G10E....modellen over X10Y
Har lige været på Panas og LGs hjemmeside og jo P42G10E og LG42PQ6000 ser begge fornuftige ud.. så det kunne være et af de to, men hva får man mere for pengene hos Panasonic (ud over DVBC, kan ik rigtigt se det), for der er 3000kr's forskel? altså hva får jeg ud af det, er det 3000 kr værd?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
G10 har jo fuld HD opløsning. Det har PQ6000 ikke.
Af KuntaKinte
Nu nævner du selv KDL-40EX1 i den dyre prisende.

Til den pris kan du også få TX-P42V10E, som er en G10 med tilbygninger:

- DLNA & DivX playback
- Billedet skulle være en smule bedre (Baseret ud fra specifikationer og brugere her på sitet)
- Designet. Væsentlig smallere og one-sheet-of-glass design
- PIP & PAP
- En ekstra HDMI indgang (4 total)
- DVB-S digital tuner
- 2000 s txt hukommelse (G10 har 1500)

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/4271 ... =TX-P42G10

Jeg har også sværmet om G10. Men jeg har besluttet jeg går efter V10. Jeg skal kigge på det tv hver dag - også når det er slukket. Jeg skal (formentlig) også kigge på det tv om 4 år. Til den tid har jeg helt sikkert glemt hvad jeg har givet for det, men kan huske hvor glad jeg er for det. Har prøvet at købe noget der kostede mange penge, men ikke helt det jeg ville ha'. Det kan man ærgre sig over længe.

Held og lykke med beslutningen - jeg skal selv lige overveje om jeg kan vente på SP pengene kommer eller om jeg skal voldtage mit Mastercard :)
Af speedin
KuntaKinte skrev:Nu nævner du selv KDL-40EX1 i den dyre prisende.

Til den pris kan du også få TX-P42V10E, som er en G10 med tilbygninger:

- DLNA & DivX playback
- Billedet skulle være en smule bedre (Baseret ud fra specifikationer og brugere her på sitet)
- Designet. Væsentlig smallere og one-sheet-of-glass design
- PIP & PAP
- En ekstra HDMI indgang (4 total)
- DVB-S digital tuner
- 2000 s txt hukommelse (G10 har 1500)

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/4271 ... =TX-P42G10

Jeg har også sværmet om G10. Men jeg har besluttet jeg går efter V10. Jeg skal kigge på det tv hver dag - også når det er slukket. Jeg skal (formentlig) også kigge på det tv om 4 år. Til den tid har jeg helt sikkert glemt hvad jeg har givet for det, men kan huske hvor glad jeg er for det. Har prøvet at købe noget der kostede mange penge, men ikke helt det jeg ville ha'. Det kan man ærgre sig over længe.

Held og lykke med beslutningen - jeg skal selv lige overveje om jeg kan vente på SP pengene kommer eller om jeg skal voldtage mit Mastercard :)
Tak for en go feedback:)

Men som jeg nævner også så synes jeg at KDL-40EX1 er lige en tand for dyr og dermed også V10, men har nærmest besluttet mig for G10, har læst lidt mere om den her på siden og det lyder til at det er en fornuftig TV. Der er dog en ting jeg er faldet over, nemlig at dens blæser larmer lidt for meget??

Og en anden ting ang. køb er der nogen man heller skal handle med end andre, for går jeg på pricerunner er der 3 forhandler (cinemagic, Dustin home, buyvision) der sælger den til ca 8500, hvilken skal man vælge, eller er de goe nok alle sammen??
Af KuntaKinte
Venter du et par uger, så skal der nok dukke et godt tilbud op :)