Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stids
hej jeg har fået mig en pioneer LX5090H skærm og en ps 3

men når jeg sætter en dvd film i ps 3 så slår anlæget ikke over i digitalt lyd ps3en er koblet til tvet med en hdmi kabel og fra tvet er der sat et optisk lyd kabel over i anlæget

men med min gamle dvd afspiller til 300kr slog den godt nok over i dolby digital lyd når jeg spillede en film der i men der var det optiske lyd kabel også sat direkte fra dvd afspilleren og så til anlæget

hjælp mig det er trist ikke og have dolby digital lyd på det nye fjernsyn
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Du skal aktivere output af digital lyd på PS3 i dens indstillingsmenu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er ikke sikker på, at der er pass-through for lyden gennem dit TV via optisk tilslutning. Kommer der lyd med hvis du sætter det optiske kabel direkte i dit anlæg? I realiteten har du jo ingen gavn af, at køre det op i TVet først og så videre derfra til dit anlæg?
Af Stids
der kommer lyd ud af tvet både på ps3 og dvbt modtageren i det optiske kabel men det er ikke dolby digital eller dts

jo grunden til lyden kører op i gennem tvet er at så skal jeg ikke skifte kabel når jeg skal spille på ps 3 og når jeg skal se tv
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Hmm - måske du burde overveje at tilslutte det på denne måde i stedet:

PS3 til tv via HDMI-kabel
PS3 til forstærker via Tos-link-kabel (optisk lydkabel)
TV til forstærker via enten audiokabel eller tos-link.

På den måde er det kun lydkilden du skal skifte på forstærkeren - og du får nu digital lyd fra din PS3.

Jeg kan ikke umiddelbart forstå hvorfor du har tilsluttet det på den måde som du har pt.