Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af junsas
Har en 7070 og kan slet ikke nikke genkendende til de ting der bliver nævnt kontra 796. Billedmæssigt er de sådan set identisk, dog synes jeg at farverne er en smule bedre på 7070. Netværksdelen er genialt! og designet revolutionerende på en LCD!
Af Morientes
Ok.

...men hvorfor ikke skrive det i en af de eksisterende tråde? :-)
Af xprezz
junsas skrev:Har en 7070 og kan slet ikke nikke genkendende til de ting der bliver nævnt kontra 796. Billedmæssigt er de sådan set identisk, dog synes jeg at farverne er en smule bedre på 7070. Netværksdelen er genialt! og designet revolutionerende på en LCD!
Billedmæssigt kan de ikke være identiske da det er to vidt forskellige teknologier. Og hvad er dit sammenligningsgrundlag?
Netværksdelen er betapræget og ikke ordentlig testet eller gennemarbejdet, i nyeste version af firmwaren, 1006 virker den slet ikke.
Designet er tyndt, men ingen revolution, snarere en evolution og ikke unikt i branchen.
Arbejder du for samsung?
Og ja hold dig til eksisterende tråd.
Af junsas
xprezz skrev:
junsas skrev:Har en 7070 og kan slet ikke nikke genkendende til de ting der bliver nævnt kontra 796. Billedmæssigt er de sådan set identisk, dog synes jeg at farverne er en smule bedre på 7070. Netværksdelen er genialt! og designet revolutionerende på en LCD!
Billedmæssigt kan de ikke være identiske da det er to vidt forskellige teknologier. Og hvad er dit sammenligningsgrundlag?
Netværksdelen er betapræget og ikke ordentlig testet eller gennemarbejdet, i nyeste version af firmwaren, 1006 virker den slet ikke.
Designet er tyndt, men ingen revolution, snarere en evolution og ikke unikt i branchen.
Arbejder du for samsung?
Og ja hold dig til eksisterende tråd.
Netværksdelen fungerer fint, skal bare sættes op på den rigtig måde. Kører med den nyeste firmware og den virker upåklageligt! Der er skam mange fordele med et tyndt fjernsyn ,og nej desværre :( er du plasma ejer? og har du enten en panasonic eller Pioneer.
Og det var en smutter den med tråden, kom til at oprette en ny...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
xprezz skrev:Billedmæssigt kan de ikke være identiske da det er to vidt forskellige teknologier. Og hvad er dit sammenligningsgrundlag?
Nej, det har du desværre fået forkert fat i. "LED TV", som Samsung kalder det, er fuldstændigt identisk med et LCD TV, blot med en LED kilde som baggrundsbelysning i stedet for CCFL. Samsung er langt fra de eneste med denne type baggrundsbelysning og både Sony og Philips har eks. lignende TV. Samsung er ikke engang de første med denne type tynde LEDs, da Sony tidligere lancerede deres ZX1:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1238419413

Så man kan sagtens sammenligne A796 med B7000 serien.
Af junsas
yakken skrev:
xprezz skrev:Billedmæssigt kan de ikke være identiske da det er to vidt forskellige teknologier. Og hvad er dit sammenligningsgrundlag?
Nej, det har du desværre fået forkert fat i. "LED TV", som Samsung kalder det, er fuldstændigt identisk med et LCD TV, blot med en LED kilde som baggrundsbelysning i stedet for CCFL. Samsung er langt fra de eneste med denne type baggrundsbelysning og både Sony og Philips har eks. lignende TV. Samsung er ikke engang de første med denne type tynde LEDs, da Sony tidligere lancerede deres ZX1:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1238419413

Så man kan sagtens sammenligne A796 med B7000 serien.
Fuldstændig enig ! tak for rettelse :)
Af xprezz
Jeg er helt med på at begge er LCD paneler med LED baggrundsbelysning, jeg er ikke faldet for samsung "det er et LED tv" marketingbølgen. Jeg mener bare der er en markandt forskel på edge led og led der sidder bag panelet med local dimming.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, i den forstand er de forskellige (men farven af lyset er nok den samme). Der er dog lidt del bøvl mht. farvegengivelsen, når man begynder at skruge på intensiteten af lokale LEDs, da gammaforløbet ikke holdes konstant (det gør den som sådan heller ikke for EDGE LED, men her sker farveændringen over hele skærmfladen - jeg ved ikke hvad man skal betegne som værst).

Det lader til, at Samsung har brugt et nyt PVA-panel i B7000-serien ift. A796, hvilket giver mulighed for lidt dybere sort. Der er dog også indikationer på, at den dynamiske kontrast ikke kan slås fra på B7000, hvilket andre brugere har gjort opmærksom på.

Jeg læste måske dit indlæg, som om du ikke mente man kunne sammenligne de to TV. Jeg kan nu se, at det bestemt ikke var sådan du havde formuleret det.