Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Svend424
Hejsa

Jeg har et Sony KDL 40W5500 som modtager signal fra en parabol via en Sagem HD PVR 101-ST fra Canal Digital. TV og box er forbundet med et HDMI kabel.

Hvis jeg ser TV og trykker på tekst-TV knappen på TV´et (med box´en tændt selvfølgelig) får jeg at vide at der er ikke er nogen tekst-TV tjeneste. Hvis jeg efterfølgende gør det samme på box´en får jeg godtnok tekst-TV, men i et meget, meget bredt format.

Jeg ville jo vældig gerne kunne trykke Tekst-TV på mit TV og få vist det i "normal" format som jeg ved den kan - prøvede at give TV´et et direkte antennesignal fra en alm. antenne og da virkede tekstdelen fint - Billedet stod til gengæld elendigt, men det ved jo da hvorfor.

Er det helt umuligt at kunne styre sit tekst-TV ved hjælp af fjernbetjeningen til TV´et - Eller i det mindste bare kunne undgå tekst-TV i "Super Wide format" :)
Af bla blasen
Hvis du forbinder box'en med Scart-kabel også, kan du via denne bruge TV'ets tekst-tv på sat-boxens programmer.

Vi har både HDMI/scart i mellem box/TV.

Bruger scart, hvis vi vil læse tekst-tv, og HDMI for at få den bedre billed kvalitet når der ikke er behov for tekst-tv.

Box'ens egen tekst-tv har heller ikke hukommelse - så det er lidt træls og side og vente