Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MartinDJ
Hejsa.

Jeg har lige været i Fona for at kigge på G10'eren.
Jeg har fået et tilbud der lyder: 10.000kr; for sjovt nok TV'et, men også 5 års forsikring, uden selvrisiko, med fuld service og som generelt skulle dække alt - efter sælgerens udsagn - jeg skal selvfølgelig have kigget betingelserne igennem. Desuden får jeg et "fladt" vægophæng med til en værdi af 600 kr med i prisen.

Er der nogen som har set dette billigere, eller vil anbefale jeg evt. køber det andetsteds?

PÅ forhånd tak,
Martin.
Af Hjarsen
Hehe har selv arbejdet i Fona2000 på strøget :)

Først og fremmest, ja det er et skide godt TV. Men hvorfor han starter med at tilbyde dig hele parken til en speciel pris er fordi han får "kassen" på at sælge det med forsikring til dig.

Han får alt i alt 500 kr på den handel til sig selv. Hvis ik mere.

Forsikringen i sig selv er vel egentlig fin nok, men har han husket dig at fortælle du kan rende og vente på dit TV i 1-2 måneder hvis det går i stykker.

Og husk på, jo du får ganske rigtigt et tilsvarende produkt hvis du smadre det der. Men du skal tænke på koster din G10 kun 5000 kr om 3 år når det går i stykker, så får du kun for 5000 kr igen.. Så kan man sq lige så godt investere i noget ordentligt nyt til den tid igen.

Hehe jeg var selv fona's bedste forsikrings sælger i deres historie, så jo jeg har solgt mange "dyner" som de hedder på fona sprog. Men elendig service, og nej din varer bliver ikke behandlet godt under deres varetægt.

Men op til dig jo. :) Held og lykke med købet.

Mvh,
Thomas
Af MartinDJ
Tak for svaret Thomas. Det var lige præcis sådan noget jeg havde brug for at vide :-)

Ventetiden er selvfølgelig trælst - heldigvis jeg har et andet TV, hvis det her skulle gå i stykker. Ikke dermed sagt jeg synes det er tilfredsstillende at der skulle gå så lang tid hehe.

Men jeg er lidt bekymret for "og nej din varer bliver ikke behandlet godt under deres varetægt". Hvordan skal jeg forstå dette? For jeg tænker, hvis det er i deres hænder så erstatter de selvfølgelig alt der måtte gå i stykker og ved at jeg samtidig har forsikringen, så skulle der vel ikke kunne ske noget - altså i forhold til, at jeg måtte komme til at punge ud.

mvh. Martin
Af Marlowe
Hej Hjarsen,
Interessant læsning :) Du skriver det med 1-2 måneders ventetid, gør forsikringen da ventetiden længere og hvorfor?
Af Hjarsen
Martin.

Altså når varen er i fona's hænder så bliver den altså ikke behandlet særlig godt når den står ude bagved. Så du skal altid tjekke din varer helt igennem når du modtager den igen, at den er perfekt stand.

Og ofte sker det at du har haft den inde til reperation, og den kommer tilbage så er intet lavet. Så skal den afsted igen til 1-2 nye måneder.

De siger dog reperations tiden er ca. 3 uger til 1 måned. Men vi havde flere kunder der ventede op til 4 måneder da den var inde første gang.

Jeg ville hellere handle over en internet forretning som cinemagics.dk eller nbradio eller lign. Der behandler de det meget hurtigere, og selv hvis der sker noget med din varer er servicen meget tilfreds stillende.

Mvh,
Thomas
Af MartinDJ
Jeg har lige læst yderligere, rundt omkring på nettet ang. Fona og deres service, og det ser virkelig skidt ud - så jeg har valgt Cinemagic, som også var dem jeg havde kig på til at starte med.
Tak for svarerne Thomas og god weekend.
mvh. Martin.
Af Hjarsen
Så lidt, held og lykke med købet.

Har faktisk også lige bestilt et nyt TV mere fra cinemagics.. Har dog sagt det først skal komme onsdag, på grund af eksamen og helligdag.. :)

Bestilte dog bare X10'eren.
Af MartinDJ
Tak!

X10'eren har jeg godt nok også luret lidt på - der er alligevel en god sjat penge at spare. Men G10'eren stod bare så lækkert nede i Fona biksen, så det kunne næsten ikke blive andet. Selvfølgelig udover LED-skærmene, som godt nok er sorte, som man siger. De er dælme lækre.

Men held og lykke med eksaminerne.
Håber også jeg kan koncentrere mig om mine, nu når jeg køber TV'et.

Martin.
Af Hjarsen
Hehe det er jo lige det. :)

Jo tak og ilm.

G10 er også udentvivl et mega nice TV, hehe og heldigt nok for dig de har lige sat den 300 kr mere ned inde på cinemagics :) Men nu kan de godt finde på at sætte den op igen.. priserne svinger meget derinde. :)

Cu out there.
Thomas
Af KuntaKinte
Jeg vil starte med at sige, at kommentarerne vedr at købe tv'et i Fona er "farligt" fordi man kan risikere at skulle undvære tv'et i 4 måneder er imo latterlig.
Køber du et tv i Danmark, så er den danske købeloven gældende. Skulle man komme i en sådan situation har man ret til tilbagekøb eller ombytning. Tv'et skal repareres "inden for rimelig tid"
Senest rettet af KuntaKinte 01 jun 2009, 01:00, rettet i alt 1 gang.
Af MartinDJ
Hej Kunta.

Jeg har ikke købt det endnu, men det kan godt vente lidt længere. Hvad er det for en landsdækkende kæde vi snakker om?

mvh. Martin.
Af KuntaKinte
Nu har du jo ikke beskrevet hvor du kommer fra, men kæden er stor nok til, at der bør være en i nærheden.
Brugeravatar
Af radiomand
Kære KuntaKinte

Hvorfor har du slettet prisen ?.
Passer det alligevel ikke ?.
Har du været ude med en fejl pris/model ?.
Af KuntaKinte
Måske, måske ikke :)
Afvent og se om jeg får ret

Jeg vil ikke skabe problemer for andre. Håber du forstår hvad jeg mener (Kan se du er tv-mand)