Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Allesammen

Hjælp mig inden min familie bliver sindsyg at af høre om hvad der er hvad, og hvorfor det ene er bedre end det andet ;)

Jeg har kigget på de her 2 modeller bla. via forskellige test her på siden og andre sider på nettet - kan simplehen ikke finde ud af hvad jeg skal vælge

BILLEDEKVALITETEN er et MUST, vil ikke finde mig i at købe et tv der viser et dårligere billede end det jeg har i dag (Philips 32PW9616/12R)

Det nye skal bruges til :

Film
PS2
og alm tv

og ja vil godt have at "Jes Dorph-Petersen" ser godt ud, og at han ikke "flimmer" som jeg desværre oplever på rigtige mange nye tv både LCD og PLASMA...

Så værs'go kom med jeres input - både de gode og de dårlige sider.
Senest rettet af Madcat 30 maj 2009, 12:26, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
Begge viser et godt billede.

Men en 5090H viser bare et noget bedre billede. Især har den en dyb sort
Det første tv som Rasmus her på siden ikke har kunne måle med hans udstyr. Det eneste tv endnu som jeg har set, der har samme sort som et crt tv. uden dynamiske kredsløb som en v10
Den har heller ikke blæser som kører hele tiden, det har en v10.
ulemper ingen højtaler og ingen dvb-c tuner hvis man har brug for det.

så det kommer an på ens behov.
Af Madcat
DVB-C tuner er uden betydning, da jeg har satellit tv via canal digital, og regner med at jeg kan se deres HD tv kanaler via tv'et DVB-S indgang.

Vidste godt det var uden højtaler, men de kan købes ved siden af.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
xcardman skrev:Den har heller ikke blæser som kører hele tiden, det har en v10.
Jo, LX5090 har blæsere. Hele 4 stk. faktisk. Og jo, de kører også det meste af tiden, men ikke i specielt høje omdrejninger.
Af xcardman
yakken skrev:
xcardman skrev:Den har heller ikke blæser som kører hele tiden, det har en v10.
Jo, LX5090 har blæsere. Hele 4 stk. faktisk. Og jo, de kører også det meste af tiden, men ikke i specielt høje omdrejninger.
Har jo selv haft et i en måned cirka, der hørte jeg dem ikke overhovedet.
men du har sikkert ret, du har jo haft din et længe stykke tid.
jeg sidder bare og venter på min 500M, som skulle komme inden klokken 16.00
Af xcardman
Madcat skrev:DVB-C tuner er uden betydning, da jeg har satellit tv via canal digital, og regner med at jeg kan se deres HD tv kanaler via tv'et DVB-S indgang.

Med de pap højtaler som sidder i en fladskærm, er det netop lige meget.
har hørt for andre at den sattuner skulle virke fint med canal digtial
Af Madcat
xcardman skrev:
Madcat skrev:DVB-C tuner er uden betydning, da jeg har satellit tv via canal digital, og regner med at jeg kan se deres HD tv kanaler via tv'et DVB-S indgang.

Med de pap højtaler som sidder i en fladskærm, er det netop lige meget.
har hørt for andre at den sattuner skulle virke fint med canal digtial
Helt lige meget er højtalere jo ikke :p, hvis man bare skal se/høre nyheder, for ja når der bliver vis film i vores lille hjem klare min Denon 7,1 sig HELT fint.

Men dejligt at høre - at man ikke lægger mærke til blæserne i tv'et, det er bare et plus
Af xcardman
Når jeg får min pioneer 500M senere i dag bliver den tilsluttet et par små højtaler. en 5090H og 500M har indbygget forstærker til højtaler. Men ikke mange watt. en 20 watt cirka.

Når der så skal ses film bliver mit større anlæg tændt
dejligt med 50 tommer og HD LYD.