Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hejsa
Har skrevet til jer tidligere ang tv og er ikke blevet meget klogere, måske mere forvirret...
Der var en herinde fra som skrev til mig ang panasonic 42c10y eller x10, at jeg skulle kigge på disse 2 ting når jeg skulle købe. Jeg har som tidligere skrevet kabel tv i huset. Der var også en herinde som talte om at dette mærke 42c10y er parallel import???
Har begge udgaver ikke mpeg 4 og er det egentligt ikke ligegyldigt, hvis det er til kabel tv??
Hvad er HDMI??
Når vi taler om nedenstående hukommelse er det vel til tekst tv og kan man i så fald mærke forskel på 500 og 1000 sider.
C10 har 500 siders hukommelse og 2 HDMI-indgange.
X10 har 1.000 siders hukommelse og 3 HDMI-indgange.

Hvilket et skal jeg købe da jeg ser meget sport???? og vil det være bedre at vente et halvt år og så købe g10 i stedet for til jeg har pengene??

mange hilsner carsten og håber i finder tid til alle svarene da jeg begynder at trippe...
Af Rod1983
Hej carsten123.

Så vidt jeg ved så er "y" den betegnelse du skal kigge efter for at sikre dig at tunere og alting fungerer som det skal ifht det danske sendenet. De har begge DVD-T/C tuner. Hvis du har analog kabel-tv er det fuldstændig ligegyldig om du har en dvb-t/c tuner da vi her i landet endnu ikke slukker for det.

Mht HDMI så er det groft sagt det kabel der erstatter det gamle scart da båndbredden på scart ikke er stort nok til at klare signaler med meget store mængder af information eks. mellem en blu ray afspiller og dit fjernsyn. Du kan læse mere her hjemmesiden.

Af de to modeller kan jeg kun anbefale X10'eren. C10'eren er en mere skrabet model og da de nu ligger i nogen prisleje kan jeg kun anbefale x10'eren. Du kan også læse en test af den her på flatpanels side. For yderligere oplysninger af panasonics modeller kan du kigge her:

http://ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm

PS: mht sport så er plasma super!
Brugeravatar
Af truehorses
yes
Brugeravatar
Af radiomand
Hej carsten123

Du spurte om:Har begge udgaver ikke mpeg 4 og er det egentligt ikke ligegyldigt, hvis det er til kabel tv??

HD på DVB-C bruger MPEG4