Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sliskie
Hej.

Jeg skal til Tyskland og købe et nyt tv, men er lidt i tvivl mht. hvad jeg skal vælge.

Mit dilemma er mellem S10 og X10.
Vil der være nok der taler for at vælge S10 fremfor X10 for 1000 kr. mere? Eller bør man bare vælge X10?
Af BrianH
Kommer an på din tegnebog...
Af Kief
sliskie skrev:Hej.

Jeg skal til Tyskland og købe et nyt tv, men er lidt i tvivl mht. hvad jeg skal vælge.

Mit dilemma er mellem S10 og X10.
Vil der være nok der taler for at vælge S10 fremfor X10 for 1000 kr. mere? Eller bør man bare vælge X10?
Kommer også an på størrelse. Man kan forestille sig der også er blæsere i S10 og nu når du køber i Tyskland, så ville jeg gøre alt for at minimere risiko for fejl.

Med X10 slipper du altså for blæsere og hvis du køber under 50", så er forskellen ikke så enorm igen..

Du skal op i G10 før der rigtig sker sager da det er Neo-PDP panel.
Af red_martians
Så vidt jeg ved er S-modellen en universal-model ligesom Gog V-serien.
Det gør at E-modellen har DVB-C-tuner og mpeg4 til alle lande. Når det er X-modellen du køber i tyskland, er det også en E-model, men den har hverken DVB-C eller mpeg4 dernede.
De modeller kan adskilles ved et lille simpelt y

42X10Y = mpeg4 og DVB-c/DVB-t
42X10E = mpeg2 og DVB-t (tyskermodel)

42S10E = mpeg4 og DVB-c/DVB-t

42S10E har vist hele pakken og har trods sit E det samme udstyr som den nordeuropæiske Y-variant.
Af sliskie
Jeg køber kun et 42" ..

Grunden til at S10 er mere værd ved 50", er det pga. full hd? :)
Om jeg skal give 4500 eller 5500 for et tv, er ligemeget. Jeg skal bare ikke op i 7.000 for tv'et. Derfor jeg køber i Tyskland :)

Vil det kunne betale sig at give de 1000 kr. mere for en indbygget dvb-c tuner og mpeg 4? :)

http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... sonic.html - Ifølge denne side, så er der kun DVB-T tuner i? Eller skriver de bare ikke DVB-C på pga. de ikke bruger den i Tyskland?
Af Kief
sliskie skrev:Jeg køber kun et 42" ..

Grunden til at S10 er mere værd ved 50", er det pga. full hd? :)
Om jeg skal give 4500 eller 5500 for et tv, er ligemeget. Jeg skal bare ikke op i 7.000 for tv'et. Derfor jeg køber i Tyskland :)

Vil det kunne betale sig at give de 1000 kr. mere for en indbygget dvb-c tuner og mpeg 4? :)

http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... sonic.html - Ifølge denne side, så er der kun DVB-T tuner i? Eller skriver de bare ikke DVB-C på pga. de ikke bruger den i Tyskland?
Har du kabel-tv og regner med at bruge det digitale, så ja, så skal du helt sikkert gå efter at få MPEG4 osv.

Hvis du ikke skal bruge det, så kan du godt undvære eller hvis du ombestemmer dig, tilføje en boks til dit fjernsyn.

Fuld HD kan du ikke rigtig se på 2-3 meters afstand på et 42", derfor ville jeg ikke gå efter det for alt i verden. Fuld HD panel udvikler også mere varme, hvorfor der kommer blæsere på eksempelvis en G10 (og formentlig også S10) Det behøver ikke være noget problem, man skal bare vide det..
Af sliskie
Det ville helt klart være lettest at benytte DVB-C tuner indbygget. Man undværer jo næppe digitalt tv. :)
Men efter hvad jeg kan se, så er den ikke med i alle S10 modeller? De skriver ihvertfald på førnævnte side, at G10 har DVB-C tuner, men der står ikke noget om DVB-C i S10. Man må derfor gå ud fra at den ikke er at finde i tv'et.
Hvis ikke der er den tuner i, skal det så være X10? Så er der vel ikke rigtig nogen forskel andet end full hd?