Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Har lige fået mit 42¨ G10 ind af døren for et par timer siden. Bestilte det igår fra dustinhome! dvs kun 1 dags levering tid, super nice! så nu venter jeg bare på WD tv, som meget gerne skulle komme imorgen

Læste for noget tid siden at de 100 til 200 første timer skulle man køre med nogen specielle indstillinger. Hvad skal det være?

Også ville jeg også godt høre om noget vedligeholdelse, sådan så man undgår burn-in og hvad man ellers skal være på udkig efter.

Og til sidst skal jeg høre om der er en måde jeg kan teste alle pixels på, så jeg er sikker på der ikke er nogen døde ibland

På forhånd tak!
Af Ponduus
Man plejer at sige, at man skal køre med reducerede indstillinger i starten. Jeg vil dog starte ud med de indstillinger, som Rasmus er kommet frem til i sin test.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1237883026

Altså, hvis du vil være på den sikre side angående burn-in, så skal du være opmærksom på sorte bjælker og logoer, HUD's i spil, altså alle statiske objekter på skærmen, i de første 200 timer.

Jeg skal dog lade det være usagt, hvor resistent skærmen er overfor burn-in, men hvis de er bedre end 2008-modellerne, så skal du ikke frygte noget som helst :)
Af Eagle
Har nu givet den de indstillinger fra testen, jeg have bare den opfattelse at det var få at nå de bedst indstillinger og derfor ikke skulle bruge her i starten :p
Af Ponduus
Man kan jo ligeså godt starte godt ud :D
Af xcardman
Eagle skrev:Har nu givet den de indstillinger fra testen, jeg have bare den opfattelse at det var få at nå de bedst indstillinger og derfor ikke skulle bruge her i starten :p
netop bare brug de indstillinger og i biograf mode er lys og kontrast sat rigtig. den skulle jo helt ikke ligne en lcd skærm.
de første 200 timer lade med et have logo og sortbjælker på så længe ad gangen. Efter det kan du bare nyde skærmen mange år frem.

til lykke med den
Af udgang99
Ifølge en Fona SÆLGER (derved skal det måske tages med et gran salt?) jeg snakkede med i går, som lige havde været på et Panasonic seminar, så har Panasonic ikke fået en plasma skærm ind med burn-in de sidste to år ... De burn-ins der kan komme, kan fixes ved at pille antennestikket ud, og lade den stå på "sne" i 10-20 minutter, så skulle det være udvisket.

Om disse ting er rigtige eller ej, skal jeg ikke kunne sige.
Af xcardman
udgang99 skrev:Ifølge en Fona SÆLGER (derved skal det måske tages med et gran salt?) jeg snakkede med i går, som lige havde været på et Panasonic seminar, så har Panasonic ikke fået en plasma skærm ind med burn-in de sidste to år ... De burn-ins der kan komme, kan fixes ved at pille antennestikket ud, og lade den stå på "sne" i 10-20 minutter, så skulle det være udvisket.

Om disse ting er rigtige eller ej, skal jeg ikke kunne sige.
at det kommer fra fona, gør faktisk at jeg tror på den. Da de ellers sælger flest lcd.

Jeg har heller ikke hørt om bun in på dem.
men fordomme omkring burn in fra de første plasma hænger jo ved.
Af BrianH
Kommer problemet ikke kun ved laaange perioder med f.eks. en tilsluttet pc. Hvis man bruger en browser og har samme menubar, process linie m.m. stående på samme sted
Af xcardman
BrianH skrev:Kommer problemet ikke kun ved laaange perioder med f.eks. en tilsluttet pc. Hvis man bruger en browser og har samme menubar, process linie m.m. stående på samme sted
det har du helt ret i og mange timer eller dage.
Har selv haft en px80 og den blev brugt som en lcd skærm, ikke skyggen af problemer. Men noget en lcd er bedre til er tekst og internt, en grund til vi ikke ser plasma skærme på et kontor.
Men hvorfor man begyndte og og lcd pc monitor om til tv, er stadig mig en gåde.
Af Eagle
Tak for alle de dejlige svar, er super glad for tv'et! :D