Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MaddPirate
Hej

Har haft kig på Sony's W5500 32" og et Panasonic X10 37". Jeg står lidt i et dilemma og hvilken en af de to jeg skal vælge. Det ene TV er noget større end det andet, men har heller ikke plads til mere end 37" på mit lille 5x3 meter værelse. Har set dem begge i Fona, og kunne ikke umildbart se forskel på de to. Eller rettere sagt W5500 og G10.

Skal primært bruge den til HD film og Xbox. Analog TV har ikke den store interesse, da jeg regner med at bruge den indbyggede DVB-T tuner, og det skulle vidst være Sony'ens akilleshæl. Tænker også på om responstiden er god nok til spil?

Nu kommer spørgsmålet så: Er der noget der taler imod Sony's TV for kan godt leve med et mindre TV og så have Full-HD og dvs. andre ting. Blev faktisk lidt skuffet over X10 i jeres anmeldelse, f.eks. shadow details som W5500 også lider under. Har kun 6000 og gøre godt med.

Mvh. Casper
Af Kief
MaddPirate skrev:Hej

Har haft kig på Sony's W5500 32" og et Panasonic X10 37". Jeg står lidt i et dilemma og hvilken en af de to jeg skal vælge. Det ene TV er noget større end det andet, men har heller ikke plads til mere end 37" på mit lille 5x3 meter værelse. Har set dem begge i Fona, og kunne ikke umildbart se forskel på de to. Eller rettere sagt W5500 og G10.

Skal primært bruge den til HD film og Xbox. Analog TV har ikke den store interesse, da jeg regner med at bruge den indbyggede DVB-T tuner, og det skulle vidst være Sony'ens akilleshæl. Tænker også på om responstiden er god nok til spil?

Nu kommer spørgsmålet så: Er der noget der taler imod Sony's TV for kan godt leve med et mindre TV og så have Full-HD og dvs. andre ting. Blev faktisk lidt skuffet over X10 i jeres anmeldelse, f.eks. shadow details som W5500 også lider under. Har kun 6000 og gøre godt med.

Mvh. Casper
Jeg ville til enhver tid hellere vælge en 37" X10 over en 32" Sony. Du vil få stor glæde af de sidste tommer, ingen tvivl om det. Glem fuld HD på en lille skærm, du skal op på de helt store tommer før du rigtig får noget ud af det.. Begge har DVB-T og Sonyens problemer var vist med på DVB-C delen så vidt jeg kan forstå.

Det er også vigtigt at fokusere på at den "manglende shadow-detail" på X10 skyldtes et opgør for at få dybere sort. Som jeg forstår testen så var det ikke kritisk med ShadowD men blot ikke helt så godt som PX80 - tilgengæld lidt bedre sort, som også er vigtigt..
Af MaddPirate
Okay. Ved godt der ikke er den store betydning i film, men hvad med spil? Mest der jeg er nervøs ellers havde jeg også bare valgt X10. Dog er der også det ekstra strømforbrug, men det er ikke relevant får om et år til to.
Af Kief
MaddPirate skrev:Okay. Ved godt der ikke er den store betydning i film, men hvad med spil? Mest der jeg er nervøs ellers havde jeg også bare valgt X10. Dog er der også det ekstra strømforbrug, men det er ikke relevant får om et år til to.
Jeg vil ikke mene du kan se forskel. Begge skærme performer ganske fint sammen med en Playstation eksempelvis.. Jeg synes du evt. skal købe den i Tapeconnection eller lign. Der kan du jo tage den med hjem, prøve den af og hvis du ikke kan lide den, så smider du den bare retur...

Men som sagt tror jeg ikke du behøver bekymre dig om opdateringshastigheder osv.
Af MaddPirate
Jamen, så lyder det lidt som jeg skulle prøve X10. Cinemagic har den med fri fragt og så er den lidt billigere end W5500.
Af Kief
MaddPirate skrev:Jamen, så lyder det lidt som jeg skulle prøve X10. Cinemagic har den med fri fragt og så er den lidt billigere end W5500.
Det ville jeg i hvert fald. Mener også Cinemagic er ret large med returret. Du har i hvert fald 14 dage uanset hvad, så bare pas lidt på emballagen hvis du fortryder..

Men tror du bliver glad for det :) (indstillinger kan du også finde herinde, så det hjælper dig til at få et godt billede)