Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey FP... Hár brug for lidt hjælp.. Skal ud og anskaffe mig en skærm og har kigget lidt på ovenstående... Nogle der har erfaringer med nogle af disse skærme.. evt. + & - ved skærmene...

- JRH
Af Ponduus
Det er jo to meget ens skærme. G10 er jo så bare 2009-modellen. Jeg vil umiddelbart mene, at G10 har et bedre billede, men har ikke set de to skærme sammen, så jeg ved det ikke.

Du kan evt. finde de to modeller her og undersøge forskellene:

http://www.ppradio.dk/
Af MHL
Jeg havde selv lidt samme problemstilling - men har besluttet mig for, at det bliver G10-modellen jeg vælger, eftersom det er en nyere model og man må formode, at kvaliteten er den smule bedre.

Mest af alt vægter jeg dog højst, at G10-modellen har DVB-C, DVB-T tunere samt Mpeg2 og ikke mindst Mpeg4 så tv'et er tidssvarende til alle tv-signaler samt fremtidssikret med Mpeg4.
Det har PZ800-modellen vist ikke, så vidt jeg husker...
Af xcardman
havde taget en g10 alene af den grund af den har højere kontrast og det er ikke kun teori. Det kan alså ses.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
PZ800 har MPEG4-tuner.

Jeg ville nok også vælge G10'eren fordi den dels er en nyere model, og fordi den bruger noget mindre strøm end PZ800'eren.
Af JRH
Okaj tak for svarene.. Det er første gang jeg skal ud og købe skærm, Kan bruge op til 13.000 men er det rigtige valg for mig så en g10??? havde kigget lidt på pioneer kuro men er jo noget dyrere.. er der andre alternativer end g10? Samsung? Phillips??? Og det skal være 46-50"..
Af Malcolm_Y
Det er værd at bemærk at PZ800 er sidste års topmodel med ekceptionel god lyd ifht. de nuværende modeller fra i år .
Af xcardman
JRH skrev:Okaj tak for svarene.. Det er første gang jeg skal ud og købe skærm, Kan bruge op til 13.000 men er det rigtige valg for mig så en g10??? havde kigget lidt på pioneer kuro men er jo noget dyrere.. er der andre alternativer end g10? Samsung? Phillips??? Og det skal være 46-50"..
en samsung ps50855 eller en v10 koster også over 13000 kr i den størrelse.
når du har kigget på g10 eller kuro, så glem phillips.
Af MHL
Med lidt held og en smule tålmodighed kan du sikkert finde en Panasonic V10 til under 13.000,-
Lækkert design!
Af JRH
Okaj... nogle som har pics af remote til g10???
Af KuntaKinte
TV'et har været anmeldt her på Flatpanels. Der finder du billede af den ikke så kønne remote:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1237883026

Overvejer selv det samme tv. Er Lidt i tænkeboks på om jeg skal bruge de ca. 4.000 det koster ekstra, hvis jeg skal have TX-P42V10.
Oven i skal jeg nok beregne en universal remote :)

Glæder mig til at læse Rasmus' anmeldelse.

Mon ikke det er lige om hjørnet?