Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flemminghp
Hej.

Jeg har kig på et Samsung B650 (importeret version) eller B655 som er det den danske model kaldes.

Den danske model er hele 2000 kr dyrer, men er der nogen grund til at vælge den.

Det jeg frygter er at jeg får problemer med f.eks. den digitale DVB-C tuner. Jeg skal bruge den til at få digital tv fra Yousee.

Inde på elsparefondens hjemmeside skriver de følgende:

Udenlandske digitale modtagere
Modtagerne er tilpasset hvert land. Derfor kan der være problemer med at vise undertekster, hvis du køber en udenlandsk digital modtager. Det kan også være sværere at få opdateret softwaren i modtageren.

Vil en importeret model give problemer?
Af kskruger
flemminghp skrev:Hej.

Jeg har kig på et Samsung B650 (importeret version) eller B655 som er det den danske model kaldes.

Den danske model er hele 2000 kr dyrer, men er der nogen grund til at vælge den.

Det jeg frygter er at jeg får problemer med f.eks. den digitale DVB-C tuner. Jeg skal bruge den til at få digital tv fra Yousee.

Modtagerne er tilpasset hvert land. Derfor kan der være problemer med at vise undertekster, hvis du køber en udenlandsk digital modtager. Det kan også være sværere at få opdateret softwaren i modtageren.

Lige den model (B650) har jeg forspurgt det samme, som du efterlyser hos cinemagic.dk og de meldt tilbage, at der ikke var nogle problemer med at bruge tv'es DVB-C med f.eks Yousee og samt danske undertekster.

Om der findes andre forhandler, som føre andre B650 modeller, der ikke kan, ved jeg ikke.
Af Kief
flemminghp skrev:Hej.

Jeg har kig på en 46B6000 som også er en smule billigere end de danske/svenske modeller (jeg kan spare 2000 kr og det endda efter tilkøb af eks. Securator!)

Jeg har skrevet til rigtig mange forhandlere og jeg har fået - brugbart - svar tilbage fra Fleggaard og Justbuyit.dk. Begge forhandlere nævnte at tv'et og også dens DVB-C tuner bør virke med dansk Yousee (som jeg også selv har).

Justbuyit nævnte således i deres svar:

"Der gik rygter om at man ikke se undertekster på TV2, men det fungerer fint.

Mvh

[fjernet], JBI"

_______

Det sammenholdt med en flatpanelsbruger som købte en Sony skærm i Tyskland som fungerede fint med undertekster, får mig til at "konkludere" at du godt kan købe et tv syd for grænsen og bruge den i DK.

Du må naturligvis gerne komme med input hvis du vælger at købe i Tyskland og har fået leget med det..
Af Kief
Tilføjelse: Det er følgende firma jeg har kig på da de sender til DK. Deres priser er lidt billigere, betaling med kreditkort dog lidt dyrere, så alt i alt ender det på det samme niveau som de andre butikker som kun tager imod forudbetaling.

http://www.my-solution.de/mysolutionsuc ... howDetails
Af kskruger
Kief skrev:Tilføjelse: Det er følgende firma jeg har kig på da de sender til DK. Deres priser er lidt billigere, betaling med kreditkort dog lidt dyrere, så alt i alt ender det på det samme niveau som de andre butikker som kun tager imod forudbetaling.

(fragt) Hvor meget tager de for, at sende det til DK?
Af Kief
kskruger skrev:
Kief skrev:Tilføjelse: Det er følgende firma jeg har kig på da de sender til DK. Deres priser er lidt billigere, betaling med kreditkort dog lidt dyrere, så alt i alt ender det på det samme niveau som de andre butikker som kun tager imod forudbetaling.

(fragt) Hvor meget tager de for, at sende det til DK?
150 euro cirka, hvilket er en del, men tilgengæld er de også blandt de billigste rent prismæssigt.. De fleste andre tyske butikker tager 100-110 euro ved forudbetaling. (det kan du også ved my-solution.de hvis du "tør")
Af lux1
Jeg har netop købt Samsung 46B7020 ved Cinemagic(46B7070 på dansk)og den indeholder dansk menu, MPEG4 virker uden problemer med danske undertekster ligesom programguiden.
Af Kief
lux1 skrev:Jeg har netop købt Samsung 46B7020 ved Cinemagic(46B7070 på dansk)og den indeholder dansk menu, MPEG4 virker uden problemer med danske undertekster ligesom programguiden.
Kører du kabel-tv eller DVB-T?

Hvad synes du om tv'et?
Af lux1
Jeg bruger DVB-T - ikke prøvet DVB-C

Har ikke nået at lege så meget med det endnu, men indtil videre er jeg godt tilfreds. Købt som et kompromis mellem billedkvalitet og design, konen kunne acceptere Samsung i en 46 tommer :) Har hængt det op i det nye "billedophæng" og det var nemt. Out of the box performer det egentlig ok