Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jajaha
Hej eksperter!

Jeg er en knejte på 15, der søger et nyt fjernsyn. Jeg har for nylig fået en folder fra Expert ind ad døren, og der ser jeg, at man kan købe et 42" Panasonic PZ85 og Panasonic BD35 Blu-Ray afspiller for 9000kr. Umiddelbart er 9000 en smule for meget for min pengepung, men min far kan være meget gavmild :)

Samtidigt har jeg hørt meget godt om X10, der jo også er en tand billigere samt Panasonics velkendte billedkvalitet.

Jeg har dog nogle spørgsmål:

Rent billedkvalitetsmæssigt, hvilket fjernsyn er da overlegen?

Hvilket fjernsyn giver mest billede for pengene?

Og egentlig mere vigtigt, er tilbuddet overhovedet godt? :D

Jeg skal bruge TV'et til min snart indkøbte Xbox360, og til at se film/alm. fjernsyn.

Håber i kan give nogle svar 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ikke skal se HD materiale, så er PZ85 overkill. Den vil desuden sluge en del mere strøm end X10Y, hvilket din far nok bør informeres om inden du knalder skærmen op på værelset. X10 bruger godt 130 W, hvor PZ85 sluger mindst det dobbelte.

PZ85 er dog stadig et godt TV, og det kan stadig anbefales hvis man ikke har behov for DVB-tunerne. Du må lige selv søge prisdatabaserne igennem for at se om tilbuddet er godt. Du kan bruge www.kelkoo.dk www.hifipriser.dk eller www.pricerunner.dk
Af Jajaha
Jeg har nok formuleret mig forkert med hensyn til materialevalg, for jeg skal se HD-kanaler, og da der er en medfølgende Blu-ray afspiller med i købet, vil filmene også være HD-materiale.

Tak for info om strømforbrug, da jeg også gerne vil have et så "grønt" fjernsyn som muligt. Dog uden kompromis med billedkvalitet.

Men jeg søgte egentlig en head-to-head mellem PZ85 og X10. Er egentlig stadig i tvivl om, hvilket der er bedst?