Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michael86
Hej alle sammen. Jeg har lige købt Panasonic's 37"x10y og vil gerne have det op at hænge på væggen. Aner ikke hvor jeg skal købe vægbeslag, og jeg kan heller ikke finde passende huller i bagsiden på tv'et. Det er min første fladskærm. Aner intet om Panasonic :p
Af Hjarsen
Er du tilfreds med købet står den kniv skarpt?, og fungrer det også perfekt til PS3 fx?..
Af Michael86
Den står rigtig godt :)
Har ikke prøvet PS3 endnu, har lige fået pakket den ud. Den er til soveværelset, så jeg leder efter et vægbeslag, men aner ikke hvor man køber det, og om det overhovedet er muligt at hænge denne model op?
Af Hjarsen
Du kan hænge alle modeller op.. Du kan købe væg beslag overalt, Fona, tape connection, el gigant osv. osv.. over nettet også.. cinemagic, nb radio osv.
Af Hjarsen
Kan du ik lige fortælle mig senere hen, fx om et par dage.. Hvordan du har det med dit nye TV.. Overvejer selv at købe det samme nemlig bare i 42".

Svinger mellem X10 og G10. Om det nu er det værd..

Også hvordan det er at spille PS3 på, hvis du får prøvet det.. Og se DVD, blueray film osv.. :D Og så bare hvordan det står med analog signal..

Ville sq være rigtig glad så. :)
Af BrianH
Jeg tror jeg vil købe 2 stk panasonic. Et g10 og et x10. Jeg vil så sætte dem op derhjemme og invitere alle herinde fra til at komme og se forskellen og lege med dem for 100,- pr person. I løbet af en uge var begge tv betalt :-) :)
Af Feller
Hjarsen: Jeg har samme overvejelser eller dilemma som dig. Jeg står også og svinger imellem de to fjernsyn.. Så jeg hænger også lige på her og håber på at trådstarter rapporterer tilbage :D
Af fodboldgal
BrianH skrev:Jeg tror jeg vil købe 2 stk panasonic. Et g10 og et x10. Jeg vil så sætte dem op derhjemme og invitere alle herinde fra til at komme og se forskellen og lege med dem for 100,- pr person. I løbet af en uge var begge tv betalt :-) :)
God idé. Hvornår må jeg komme forbi?
Af Feller
Hjarsen skrev:Feller du må tjekke det her.

X10 til 3000,- billigere end G10..

http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... 4690p.html

Tror sq bare jeg køber det.. 3000 kr er alligevel en del. Hmm :D
Ja men stadig. Jeg vil købe et TV jeg bliver glad for. Jeg gider ikke have et jeg skal udskifte fordi det ikke ser godt nok ud når jeg fx spiller PS3 eller ser Bluray film..
Af Hjarsen
Nej præcis..

hehe men hvordan fanden finder vi ud af hvordan og hvorledes.. Hmm jeg ville godt se hvordan det så ud begge skærme at se normalt TV og se PS3.. :D hvad forskellen egentlig er.. Om det er noget jeg vil leve med og spare 3000 kr eller, om man burde give det ekstra.
Af MHL
Med mindre at jeg husker forkert, så står der da i anmeldelsen af X10'eren, at G10-modellen behandler HD bedre end X10'eren?
Og eftersom jeres spil til PS3 og Xbox360 er i HD - så burde svaret ligge lige for: G10 vil være bedre end X10.

Ifølge "Kloge-Åge" hér... ;)

PS.
Som lille bonus-info, kan jeg da lige tilmelde mig koret, og tilføje, at jeg også stod og ikke kunne bestemme mig for en X- eller G10 model.
Men alene ud fra den anmeldelse som blev lagt på siden i starten af ugen, må jeg erkende, at mit valg er blevet noget lettere. Personligt ville jeg ikke spare de 3.000,- eftersom G10 "klart" lyder til at være det bedre fjernsyn. De mangler X10'eren har i forhold til G10 er jeg bange for, jeg ville ærge mig over i længden "bare" for at spare nogle tusinde kroner. Så hellere spare op nogle ekstra mdr. og få råd til det TV man bliver gladest for i længden.
Senest rettet af MHL 27 maj 2009, 09:55, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
MHL skrev:Med mindre at jeg husker forkert, så står der da i anmeldelsen af X10'eren, at G10-modellen behandler HD bedre end X10'eren?
Og eftersom jeres spil til PS3 og Xbox360 er i HD - så burde svaret ligge lige for: G10 vil være bedre end X10.

Ifølge "Kloge-Åge" hér... ;)

PS.
Som lille bonus-info, kan jeg da lige tilmelde mig koret, og tilføje, at jeg også stod og ikke kunne bestemme mig for en X- eller G10 model.
Men alene ud fra den anmeldelse som blev lagt på siden i starten af ugen, må jeg erkende, at mit valg er blevet noget lettere. Personligt ville jeg ikke spare de 3.000,- eftersom G10 "klart" lyder til at være det bedre fjernsyn. De mangler X10'eren har i forhold til G10 er jeg bange for, jeg ville ærge mig over i længden "bare" at spare nogle tusinde kroner. Så hellere spare op nogle ekstra mdr. og få råd til det TV man bliver gladest for i længden.
der hvor forskellen er tydelig er detajler i mørkeområder. Så hvis man spiller rigtig meget og ser mange film, havde jeg helt klart valgt en g10.
selv om en x10 og g10 ser ens ud på papiret, er en g10 noget bedre til at vise detajler i billedet.