Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af udgang99
Jeg skal snart bestille Panasonics X10, og kan læse i den nye anmeldelse her på siden, at den har dårlig lyd i de indbyggede højtalere. Derfor er jeg jo så nok desværre også nød til at invistere i noget ekstern lyd ...

Her er jeg fuldstændig på herrens mark!

Hvad skal man købe? Hvad er "godt" til en (meget!) billig penge? Jeg kan godt se man kan købe højtalere til 20.000+, men jeg vil da være ked af at skulle bruge mere end 1-2000 kroner på det.
Af Krøller
Hej Udgang,
Jeg vil også ud og have fat x10 :)
Har du fundet en god og billig netshop at handle ved?
udgang99 skrev:Jeg skal snart bestille Panasonics X10, og kan læse i den nye anmeldelse her på siden, at den har dårlig lyd i de indbyggede højtalere. Derfor er jeg jo så nok desværre også nød til at invistere i noget ekstern lyd ...

Her er jeg fuldstændig på herrens mark!

Hvad skal man købe? Hvad er "godt" til en (meget!) billig penge? Jeg kan godt se man kan købe højtalere til 20.000+, men jeg vil da være ked af at skulle bruge mere end 1-2000 kroner på det.
prøv og kig på et sæt logitech z5500.

har selv haft et som begynder surround. Rigtig god lyd for pengene.
http://www.dustinhome.dk/pd_5010072895. ... 5010072895

Jeg har selv et meget dyrt anlæg og er meget krævende hvad angår lyd.
men du får ikke et bedre sæt til den pris. rigtig god bas fra dens aktiv sub
Af Krøller
Når Rasmus vurdere x10 til at have dårlig lyd...
Hvor dårlig lyd er det så i forhold til, at jeg nu ser tv på mine forældres gamle B&O som er ca 20år gammelt
Af Hjarsen
xcardman..

Overvejer også at købe X10'eren nu her, og få et anlæg til..

Kan fjernsynet godt trække det der Z5500 anlæg?.. altså få det fulde udbytte af det, og surround?..

Thomas
Af Krøller
Tak Udgang... 6000kr Cool og fri fragt...
Af Hjarsen
Krøller du kan også købe den i tape connection forretningen for 6400 kr.. Det er 400 mere, og så har du en forretning at komme i, hvis noget går galt?..
Af xcardman
Hjarsen skrev:xcardman..

Overvejer også at købe X10'eren nu her, og få et anlæg til..

Kan fjernsynet godt trække det der Z5500 anlæg?.. altså få det fulde udbytte af det, og surround?..

Thomas
hvis de kanaler du ser har 5,1 lyd kan du koble dit tv.
en x10 har optisk ud
ellers kan både bluray og dvdafspiller tilsluttes. Du får ikke HD LYD, men der jo også grænser for 2100 kr. Men lyden er bedre fra bluray fordi de kører med en højere bitrate. optisk kan kun tage op 1,5 mbit, hvor HD lyd er noget højre. typisk dvd ligger mellem 480-640 bit.
Af Hjarsen
Okay takker..

hehe tror sq det bliver X10, ved sq ikke om det er det værd med G10..

Hvis man nu fx spiller PS3 på de to skærme.. Vil man så kunne se forskel fordi det er full HD?..

Er full HD ik kun nice hvis man tilslutter sin PC?.
Brugeravatar
Af herbstmeister
Hjarsen skrev:Okay takker..

hehe tror sq det bliver X10, ved sq ikke om det er det værd med G10..

Hvis man nu fx spiller PS3 på de to skærme.. Vil man så kunne se forskel fordi det er full HD?..

Er full HD ik kun nice hvis man tilslutter sin PC?.
Hvad angår Full HD vs HD, ligger der en fin fokus artikel her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

Som du kan læse i Rasmus´ anmeldelse er forskellen ikke kun Full HD mod HD. Der ligger også nogle lidt bedre teknik i G10.
Har dog selv lige købt et 42X10 og er godt tilfreds. Har tilsluttet et surround, så ved film har ingen lyd problemer. Mener dog at fjernsynets højtalere er gode nok til almindeligt hverdags brug.
Af hest
Måske et dumt spørgsmål, men hvis man satte det Logitech højtalersæt til tv'et, skal man så ikke sidde og skrue op og ned for det sæt hele tiden eller skruer tv'et op og ned for den optiske udgang?
Af udgang99
Jeg er egentlig også interesseret i at høre et svar på Hestens spørgsmål! ;-)

... og så spekulere jeg over om alle i andre har et eksternt højtalersystem sat til jeres husalter, eller om i nøjes med de indbyggede?
Af udgang99
Anyone? :((