Log ind med sociale netværk
25. maj 2009, 18:09
Nu overvejer jeg selv at købe X10 fremfor G10..
har det nogen betydning ang. det der FULL HD når jeg skal spille PS3 på skærmen.. Kan man se nogen forskel?.
Det eneste full hd gør godt for, er det ik bare hvis man tilslutter ens computer?.
har det nogen betydning ang. det der FULL HD når jeg skal spille PS3 på skærmen.. Kan man se nogen forskel?.
Det eneste full hd gør godt for, er det ik bare hvis man tilslutter ens computer?.
25. maj 2009, 19:08
Man kan så skrue op eller ned og dermed få +2 eller -4.
Man kan vel derfor ikke sige at 0 er helt i bund...
yakken skrev:Yakken, 0 betyder vel, at den bliver i den standard indstilling fra fabrikken, hvilken er 0. Menuen er altså en skydebjælke med 0 i midten.Nexus skrev:Mht. indstillingerne betyder et 0 så at der ikke er lavet en ændring, at det er udgangs positionen eller at indstillinger er helt i bund? (virker måske lidt usandsynligt) Er der endelig kommet tal i Panasonic menuen?0 betyder helt i bund. Tallene angiver hvad du vil se i menuen. Der vil stå eks. +2 eller -4 hvis det er relativt.
Pana 50VT50Y, Pana DMR-EH57 HDD optager, PS3, Marantz 603, Dali Lektor 2, iPad 2 32GB, Apple TV 3. Pana 42X10Y i soveværelset.
25. maj 2009, 19:20
Når du skriver, at du ikke lagde mærke til summen, er det så fordi du ikk tænker over en smule summen, da dette kan høre plasma til, eller var dit bare bum stille...?
Rasmus Larsen skrev:Har selv købt et 42X10 og synes det summer lidt fra strømforsyningen alt efter billedets farver. Den stiger ved lyse farver. Kan høre summen fra 3m afstand med svag lyd på. Den lokale Pana mand siger, at det nok hører ind under normalen, men ville lige tjekke med Panasonic DK. Gætter på de nok ikk sådan bare lige bytter.
Jeg lagde ikke mærke til noget summen og heller ikke nogen pixelfejl.
Når du skriver, at du ikke lagde mærke til summen, er det så fordi du ikk tænker over en smule summen, da dette kan høre plasma til, eller var dit bare bum stille...?
Pana 50VT50Y, Pana DMR-EH57 HDD optager, PS3, Marantz 603, Dali Lektor 2, iPad 2 32GB, Apple TV 3. Pana 42X10Y i soveværelset.
25. maj 2009, 20:26
Det er meget normalt at plasma TV summer fra selve panelet. Det varierer med lysintensiteten.
26. maj 2009, 11:49
Nexus skrev:Den game mode skærmen har er det bare noget man skal springe let og elegant over?Jeg kan ikke lige huske, at jeg så en game mode på X10. Men X10 lider ikke er særlig meget input lag, så det er ikke noget problem at spille f.eks. PS3 på den. Den har f.eks. været brugt den sammen med Guitar Hero, der jo kræver, at input lag er på et minimum.
26. maj 2009, 11:50
Men nej, det har ikke kun relevans hvis du tilslutter en PC
Hjarsen skrev:Nu overvejer jeg selv at købe X10 fremfor G10..Jeg synes ikke man kan opstille valget mellem G10 og X10 på baggrund af opløsningen alene. Full HD får en relevans når du f.eks. spiller PS3, ja. Men det er også en generel billedparametre, som bidrager til den overordnede billedkvalitet.
Men nej, det har ikke kun relevans hvis du tilslutter en PC

26. maj 2009, 11:52
Det var kun på de gamle Panasonic Tv jeg brugte+2, +4, -4 osv angivelserne, simpelthen fordi de ikke havde tal på indstillingsbarene. Det har X10. Så 0 her betyder altså her i bund for skarphed - hvert fald når man ser digitale kanaler og HD.
herbstmeister skrev:I anmeldelsen hvor jeg skriver 0 ud fra skarphed, betyder det, at jeg har smidt den helt i bund.yakken skrev:Yakken, 0 betyder vel, at den bliver i den standard indstilling fra fabrikken, hvilken er 0. Menuen er altså en skydebjælke med 0 i midten.Nexus skrev:Mht. indstillingerne betyder et 0 så at der ikke er lavet en ændring, at det er udgangs positionen eller at indstillinger er helt i bund? (virker måske lidt usandsynligt) Er der endelig kommet tal i Panasonic menuen?0 betyder helt i bund. Tallene angiver hvad du vil se i menuen. Der vil stå eks. +2 eller -4 hvis det er relativt.
Det var kun på de gamle Panasonic Tv jeg brugte+2, +4, -4 osv angivelserne, simpelthen fordi de ikke havde tal på indstillingsbarene. Det har X10. Så 0 her betyder altså her i bund for skarphed - hvert fald når man ser digitale kanaler og HD.
26. maj 2009, 11:54
herbstmeister skrev:Jeg oplevede det ikke fra sofaen. Men som nævnt i nogle af de andre tests, har jeg også ret meget luft omkring de testede Tv. Jeg kan dog godt høre en summen hvis jeg ligger øret helt tæt på Tv'et. Det er meget normalt for plasma-Tv, når de viser f.eks. helt hvid.Rasmus Larsen skrev:Har selv købt et 42X10 og synes det summer lidt fra strømforsyningen alt efter billedets farver. Den stiger ved lyse farver. Kan høre summen fra 3m afstand med svag lyd på. Den lokale Pana mand siger, at det nok hører ind under normalen, men ville lige tjekke med Panasonic DK. Gætter på de nok ikk sådan bare lige bytter.
Jeg lagde ikke mærke til noget summen og heller ikke nogen pixelfejl.
26. maj 2009, 11:56
Egelunden skrev:Hvordan klarer X10 det med korrekt BlueRay gengivelse??Den klarede opgaven godt. Det understøtter 1080p24, så billedet ikke hakker særlig meget. Men den nedskalerer dog signalet, så det passer til den lavere opløsning på skærmen, der jo ikke er 1080p.
26. maj 2009, 12:26
I anmeldelsen hvor jeg skriver 0 ud fra skarphed, betyder det, at jeg har smidt den helt i bund.det vil sige at du også har "lys" helt i bund ? ? den står jo også til 0
26. maj 2009, 12:30
Indstillingen for skarphed starter i 0 og så kan man bevæge sig ned i 0 eller op i 10.
Det er lidt forvirrende, det er jeg enig i, men det giver mening, når man sidder med menuen foran sig.
praun skrev:Nej, det er fordi den starter i udgangspunktet 0 (0 er midt i). Altså indstillingen Lys starter i 0 og så kan man bevæge sig til f.eks. -2 eller +2.I anmeldelsen hvor jeg skriver 0 ud fra skarphed, betyder det, at jeg har smidt den helt i bund.det vil sige at du også har "lys" helt i bund ? ? den står jo også til 0
Indstillingen for skarphed starter i 0 og så kan man bevæge sig ned i 0 eller op i 10.
Det er lidt forvirrende, det er jeg enig i, men det giver mening, når man sidder med menuen foran sig.
26. maj 2009, 15:29
Hej Rasmus og tak for den fine anmeldelse.
Har lige en kommentar mht. lyden. Du nævner at der er en forvrængning ved høje toner og det lyder til at det er kabinettet der "synger" med. Det oplevede jeg også på på mit tidligere tv et 28" JVC billedrørs tv. Af netop denne grund var jeg ret grundig i min research og jeg oplevede ingen forvrængning hverken da jeg testede demoen i butikken. Og heller ikke da jeg efterfølg. fik tv`et hjem jeg har haft tv`et hjemme nu ca. en måned. Og jeg oplever ingen problemer med lyden (udover den selvfølgelig er flad). Kunne det være det simpelthen er test modelleen der har haft en lille defekt? Der skal næsten ingen ting til før kabinettet "synger" med. Men det er et stort irritations moment. Mit tv er i øvrigt flankeret af seriøst HiFi så jeg vil betegne mig som lidt af en lydnørd. Er der andre ejere af dette tv der kan be- eller afkræfte dette lyd fænomen?
Har lige en kommentar mht. lyden. Du nævner at der er en forvrængning ved høje toner og det lyder til at det er kabinettet der "synger" med. Det oplevede jeg også på på mit tidligere tv et 28" JVC billedrørs tv. Af netop denne grund var jeg ret grundig i min research og jeg oplevede ingen forvrængning hverken da jeg testede demoen i butikken. Og heller ikke da jeg efterfølg. fik tv`et hjem jeg har haft tv`et hjemme nu ca. en måned. Og jeg oplever ingen problemer med lyden (udover den selvfølgelig er flad). Kunne det være det simpelthen er test modelleen der har haft en lille defekt? Der skal næsten ingen ting til før kabinettet "synger" med. Men det er et stort irritations moment. Mit tv er i øvrigt flankeret af seriøst HiFi så jeg vil betegne mig som lidt af en lydnørd. Er der andre ejere af dette tv der kan be- eller afkræfte dette lyd fænomen?
Log ind med sociale netværk