Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Silenty
Hey.

Nu da jeg endelig snart har fået råd til et KRP 500A fra pioneer, har jeg kigget lidt rundt på nettet for at finde det det billigste sted.

Min tvivl er blot om det kan betale sig at betale ~3000 kr,- ekstra for nogle små marginaler sammenlignet med LX5090H?

Det andet spørgsmål er, inde på http://www.referenceaudio.se fandt jeg at de solgte 'ISF kalibrering af Pioneer plasma' til 1800 kr,- .. Er denne kalibrering den samme std. som av precision sælger?
Brugeravatar
Af truehorses
Det er jo af gode grunde ikke til at vide, men mon ikke det kun gælder for Stocholm og omegn....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du udelukkende ser på billedkvalitet, så er der ikke meget der skiller LX5090 fra KRP-modellerne. Du får dog den såkaldte "Pure-mode", som er Pioneers egen kalibrerede indstilling. Den giver dig fornuftige indstillinger hvis du ikke vil kalibrere den professionelt.

Ser man på nogle af de andre fordele ved KRP, så får du jo en ekstern medie-boks, som du kan sætte dine andre enheder til, frem for at skulle have ført 4 HDMI kabler op til TVet. Det gør det langt nemmere at gemme tingene væk, og generelt at komme til stik mv. ved vægmontering.
Af Silenty
yakken skrev:Hvis du udelukkende ser på billedkvalitet, så er der ikke meget der skiller LX5090 fra KRP-modellerne. Du får dog den såkaldte "Pure-mode", som er Pioneers egen kalibrerede indstilling. Den giver dig fornuftige indstillinger hvis du ikke vil kalibrere den professionelt.

Ser man på nogle af de andre fordele ved KRP, så får du jo en ekstern medie-boks, som du kan sætte dine andre enheder til, frem for at skulle have ført 4 HDMI kabler op til TVet. Det gør det langt nemmere at gemme tingene væk, og generelt at komme til stik mv. ved vægmontering.
Pure-mode gælder det både for LX5090'ern og krp'en eller hvordan skal det forståes?
Men dvs at de sidste 3k i forskel "kun" er mediaboksen som nu også er dejlig nok og lidt billedkvalitet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. Pure-mode findes ikke i LX-modellerne, så det er kun for KRP.