Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Emus
Hej alle experter!

Jeg har fået opgaven til at hjælpe bedsteforælderne med at købe
et nyt fladskærms tv.

Men jeg er lidt i tvivl om hvilke tv som passer bedst til deres behov.

Tv'et skal mest bruges til at se alm. tv på, både digital og parabol tv via box(scart). Der vil af og til blive set DVD film på den, og engang i fremtiden måske noget blu-ray.
Tv'et skal stå i et meget lyst rum, så det skal helst være et med mat skærm, som ikke giver genskin.

Kravene er flg.
37" - 42" LCD
MPEG4 tv-tuner, DVB-T -DVB-C.

Det må max koste 7000,- kr.

Jeg har kigget lidt på sonys lcd tv, som jeg kun har hørt godt om, men er stadig i tvivl.

Mvh.
Casper
Af MHL
De fleste herinde vil nok skrive, at Panasonics X10Y (plasma) 42" er det bedste valg til under 7.000,-
Det siges, at Panasonics plasmaer er de bedste rent billed-mæssigt, hvis man ser bort fra Pioneer som koster over 20.000,- og iøvrigt ikke laves mere...

Der er også enkelte der har anbefalet LG PQ6000 serie i plasma - hvor man kan få helt op til 50" for under 8.000,- hvor kvaliteten også skulle være i top.

Personligt kan jeg ikke svare dig, da jeg selv er ved at spare op til en skærm og gerne vil være sikker på, at jeg får en skærm med "den bedste" billedkvalitet til max. 10.000,- ;)
Af xcardman
MHL skrev:De fleste herinde vil nok skrive, at Panasonics X10Y (plasma) 42" er det bedste valg til under 7.000,-
Det siges, at Panasonics plasmaer er de bedste rent billed-mæssigt, hvis man ser bort fra Pioneer som koster over 20.000,- og iøvrigt ikke laves mere...

Der er også enkelte der har anbefalet LG PQ6000 serie i plasma - hvor man kan få helt op til 50" for under 8.000,- hvor kvaliteten også skulle være i top.

Personligt kan jeg ikke svare dig, da jeg selv er ved at spare op til en skærm og gerne vil være sikker på, at jeg får en skærm med "den bedste" billedkvalitet til max. 10.000,- ;)
så hedder den jo G10,
forstår ikke nogen kigger på lcd, når man kan får en x10 til under 7000 kr. bare se testen, som overrasker med et rigtig godt sortniveau.
bruger stort set det samme i strøm
Af Emus
Ja jeg kan se at der er mange som anbefaler panasonic plasma.

Jeg er lidt i tvivl omkring valget af et plasma kontra LCD.
Dem som skal have tv'et går altså ikke så meget op i om billede kvaliteten er 100% iorden
Det er ikke noget hjemmebio osv, der skal laves.

Hvilke LCD tv'er er bedst i denne klasse?
Af xcardman
Emus skrev:Ja jeg kan se at der er mange som anbefaler panasonic plasma.

Jeg er lidt i tvivl omkring valget af et plasma kontra LCD.
Dem som skal have tv'et går altså ikke så meget op i om billede kvaliteten er 100% iorden
Det er ikke noget hjemmebio osv, der skal laves.

Hvilke LCD tv'er er bedst i denne klasse?
hjemmebio så skal du have en panasonic 50v10 eller en pioneer

en x10 er bare et ganske almindeligt tv, som bare er langt bedre end andre tv i den prisklasse. fåes jo også i 37 tommer
Af Emus
hjemmebio så skal du have en panasonic 50v10 eller en pioneer

en x10 er bare et ganske almindeligt tv, som bare er langt bedre end andre tv i den prisklasse. fåes jo også i 37 tommer

Okay, nu har jeg jo ikke så meget forstand på plasma, men er lidt bange for den lave opløsning 1024x768, ihvorhold til at de i fremtiden skal se blu-ray på den?

Og burn-in, der er jo også nogle forholds regler der.?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Brug lige en halv times tid på at kigge på nogle af vores fokusartikler:
http://www.flatpanels.dk/artikler.php

Vi har blandt andet en artikel om plasma vs. LCD, der forklarer noget om alle de ting der er for og imod begge teknologier.
Af udgang99
Nu siger du jo at det skal være en mat skærm, da den står i et lyst lokale ... så SKAL det vel næsten være et LCD?
Af Emus
yakken skrev:Brug lige en halv times tid på at kigge på nogle af vores fokusartikler:
http://www.flatpanels.dk/artikler.php

Vi har blandt andet en artikel om plasma vs. LCD, der forklarer noget om alle de ting der er for og imod begge teknologier.
Har læst artiklen, og vil mere at et LCD passer bedere til det krav de har.
Men kan godt se at plasma også har nogle fordele.
For at kigge lidt væk fra plasma, hvilke LCD tv'er for man mest for pengene i 7000,- klassen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så snakker vi nok om Sony W5500, som du kan få i 37" til dit budget.