Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af udgang99
Det her er måske et fjollet spørgsmål, men jeg mener det ganske seriøst. Jeg er lige på trapperne til at bestille min første fladskærm (tak til alle dem herinde der har hjulpet med råd og vejledning), men har EN overvejelse tilbage ...

Jeg har to katte, der godt kan lide at hoppe rundt på al ting ... hvis nu en 42" skærm (pana x10) bare står på sin fod, er det så noget en 'voldsom' kat kan vælte? Hoppe op på?

Problemet ligger i at kæresten er ked af at få skærmen op på væggen, da det ligesom sætter en stopper for de evige flytten rundt på møblerne i stuen. Men hvis der er nogen der har erfaring med terroristkatte, der vælte dyre fladskærme, ja, så MÅ den jo op på væggen. Skærmen altså, ikke katten! ;-)
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Sikreste løsning er nok at aflive de 2 katte eller skifte kæresten ud med en der kan li' at få det op at hænge på væggen :p

Skærmen vejer jo ca. 28 kilo, så det må være op til dig at vurdere om de kan vælte det.
Af Kief
Filip_kbh skrev:Sikreste løsning er nok at aflive de 2 katte eller skifte kæresten ud med en der kan li' at få det op at hænge på væggen :p

Skærmen vejer jo ca. 28 kilo, så det må være op til dig at vurdere om de kan vælte det.
Er også selv tilhænger af den løsning.. evt. en der kan li' hunde! ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En fladskærm er ikke så bred endda, men hvis kattene vil op og gå på line på toppen af den, så vil det nok være en idé at sikre den lidt ekstra. Mit eget TV har et beslag på foden, der muliggør at man skruer foden fast i underlaget, og der er to huller i bagsiden, som er beregnet til at montere sikkerhedsliner til bagvæggen, så den ikke kan tippe fremover. Jeg tvivler dog på at Panasonic har været ligeså fremadsynede. Du skulle dog kunne benytte samme trick ved blot at bruge hullerne til vægmonteringen, og så sætte et par liner fast i bagvæggen.

Men fladskærmen er jo ret høj og ikke særlig bred, så det må nok være lidt af en satsning hvis katten hopper derop i første omgang.
Af udgang99
Hej Yakken (nu tillader jeg mig at ignorer jer andre, da jeg hverken ønsker at aflive katte eller kæreste!) :D

Anyway - jeg tror det bliver noget med at bruge hullerne til vægmontering, til at sørge for den ikke tipper! Tak for rådet! ;-)
Brugeravatar
Af kerovan
Jeg kan huske da jeg købte min første fladskærm, (Sony V2500)
Der fulgte der en lille rem med, som kunne skrue fast bag på foden, og så borde den fast i møblet, så den ikke kunne falde forover.

Mine 2 katte har dog aldrig sat en fod på det, de kendte nok konsekvensen af det :)

Men det stod nu rimelig godt fast selvom den ikke var monteret, og endnu bedre med.