Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har desværre ikke rigtig så meget erfaring med de nye LG serier. Jeg arbejder stadig på at få en af dem hjem til test, men indtil videre er der ikke noget konkret.
Af Hjarsen
Hehe Rasmus få den lige klar til i aften.. :D Er så spændt, håber du virkelig beskriver en masse om X10 fremfor G10 fx.. om der virkelig er så stor forskel, og om det kan betale sig at betale de 2500 kr extra fx..

Evt. om det er det værd at få full hd også..

Mvh,
Thomas
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Ja, det bliver interessant med den test.
I går så jeg en 50X10Y sammen med et 42G10E i Fona på Fisketorvet, og billedet var faktisk bedre på X10, selv om det var blæst op i størrelse. G10'eren virkede utydelig i sammenligning.

Ved godt at det reelt er umuligt at vurdere i en butik hvor billedet absolut ikke er justeret til det optimale for nogen af modellerne.
Af Eagle
Damm nice glæder mig sku, skal ud og købe enten g10 eller x10 her i den her uge!
Af Hjarsen
Hehe samme her..

Men så er det bare lige, hvor fanden skal man købe den henne, hvor de både er billige og giver en god service og garanti..

Nogen ide'er??
Af Eagle
Jeg har lidt kig på Dustin Home, har dog aldrig købt noget der før, men ifølge trustpilot.dk skulle de være gode nok, men hvis der er nogen der har købt noget eller haft RMA ville det da være godt lige at høre
Af Ponduus
Eagle skrev:Jeg har lidt kig på Dustin Home, har dog aldrig købt noget der før, men ifølge trustpilot.dk skulle de være gode nok, men hvis der er nogen der har købt noget eller haft RMA ville det da være godt lige at høre
Har købt en mobiltelefon hos dem. En Sony Ericsson G502, tror jeg. Den er gået i stykker nu, så skal have skrevet til dem i løbet af i dag og høre, hvad jeg gør. Kan godt give en tilbage melding, hvis du er interesseret?
Af udgang99
Jeg købte en computerskærm hos Dustin for et par måneder siden. Den levede ikke op til mine forventninger, så efter næsten en måned (de har EN HEL MÅNEDS fuld returret, imod de typiske 14 dage)sendte jeg den tilbage, og fik pengene igen efter 1½ uge ca. Super service, synes jeg.
Brugeravatar
Af truehorses
Rasmus Larsen skrev:Den er online i morgen tidlig 8)
Er det jetlag der driller lidt..... :D
eller hvad betyder ordet tidlig egentlig :)
Af Thor-thor
truehorses skrev:
Rasmus Larsen skrev:Den er online i morgen tidlig 8)
Er det jetlag der driller lidt..... :D
eller hvad betyder ordet tidlig egentlig :)
Præcis!!

Sidder her og er ved at gå til af nysgerrighed, over indholdet af den anmeldelse! F5, F5, F5
Af udgang99
Super!!! Tak for det ... det bliver nok den jeg køber nu her så, selvom anmeldelsen ikke var helt lige så positiv som jeg havde håbet, og jeg har ikke råd til at gå op i G10'eren. Er det helt forkert når jeg læser anmeldelsen af PX80 som en anelse mere positiv? Og så lyder det jo til at man også skal ud og investere i eksterne højtalere ... øvbøv, men sån er det jo.

Mit store spørgsmål ligger i kalibreringen ... som jeg kan forstå får du rodet en masse med indstillingerne, så billedet bliver så optimalt som muligt for dig. Hvad gør en stakkels novice, når han pakker sit nye fjernsyn ud? Er der et sted man kan læse en præcis gennemgang af hvordan man får skidtet til at spille totalt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En stakkels novice må betale sig fra det. Du kan ikke få en generel guide til perfekt indstilling af ethvert TV; da der vil være variationer fra eksemplar til eksemplar. En kalibrering koster godt 3.000 kr.

Hvis du er for nærrig, så kan du komme lidt af vejen ved at bruge testskriver, som Digital Video Essentials, men det kræver jo en indsats fra din side, samt en lille smule knowhow.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ellers er de indstillinger der nævnes i tabellen i testen et godt udgangspunkt til en fair kalibrering på X10.

Ja PX80 var en anelse mere positiv, men det skal også set i lyset af hvornår de blev introduceret. PX80 er jo over et år gammel nu.
Der er ikke sket revolutionerende billedmæssige forbedringer på X10, men det gør den jo bestemt ikke til en dårlig skærm. Den mest markante forbedring er gengivelsen af sort. :)