Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krøller
Mange nævner Pioneer Plasma som den bedste fladskærm, så forstår man jo ikke at de ikke producerer fladskærme længere....

Jeg har fundet et Pioneer LCD KRL 37V på tilbud kun 10.000kr

Er det samme standart som Pioneer plasma som alle snakker om?
Skal man holde sig fra Pioneer nu hvor produktionen er lukket?

Eller er det lige så findt at købe noget andet??

Hejsa :)
Af Ponduus
Jeg kender intet til deres LCD-modeller.

Hvis du skal have noget der kommer i nærheden af Pioneers plasma modeller, så skal du kigge efter Panasonics G10 eller V10.
Af tonnyg
Personligt ville jeg holde mig langt fra Pioneers LCD modeller. Deres billedekvalitet er simpelt hen for dårlig. De ligger langt fra Pioneers plasma modeller. Desuden, så findes der langt bedre alternativer, hvis det skal være LCD.

Hvis jeg skulle vælge noget pt. så ville jeg prøve og se om jeg kunne være så heldig at kunne få fat i en af Pioneers G9 plasma modeller. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så er anden valget nok Panasonics G10 eller V10 (V10'ern kommer på markedet om nogle få dage), som Ponduus også skrev.
Af xcardman
Krøller skrev:Mange nævner Pioneer Plasma som den bedste fladskærm, så forstår man jo ikke at de ikke producerer fladskærme længere....

Jeg har fundet et Pioneer LCD KRL 37V på tilbud kun 10.000kr

Er det samme standart som Pioneer plasma som alle snakker om?
Skal man holde sig fra Pioneer nu hvor produktionen er lukket?

Eller er det lige så findt at købe noget andet??

Hejsa :)
pioneer har lavet de bedste plasma og der går sikkert nogle år eller først ved OLED tv som slå dem.
pioneer tjente ikke nok penge på dem, de har sikkert været for dyre og lave. Det er stadig verdens bedste tv og ingen har slået deres 2007 model endnu lx508. Det siger lidt om hvor langt de har været foran alle andre.

deres LCD er som dag og nat i forhold til deres plasma.

så køb en panasonic g10 eller en v10 i 42 tommer, så får du en lille fornemmelse af hvor godt et pioneer plasma er.
Af Krøller
Tak, så er der jo ingen tvivl om at det er panasonic jeg skal gå efter.

I foreslår G10 V10- er de så lige gode om det er plasma eller LCD ?

Jeg kan ikke helt beslutte, hvad jeg skal gå efter selvom jeg snart har læst om forskellene 100 gange. Jeg kommer ikke til at bruge det sammen med min computer men jeg vil gerne se rejse billeder på fx og bruge wii!
Alle jeg kender sige LCD...
Af xcardman
Krøller skrev:Tak, så er der jo ingen tvivl om at det er panasonic jeg skal gå efter.

I foreslår G10 V10- er de så lige gode om det er plasma eller LCD ?

Jeg kan ikke helt beslutte, hvad jeg skal gå efter selvom jeg snart har læst om forskellene 100 gange. Jeg kommer ikke til at bruge det sammen med min computer men jeg vil gerne se rejse billeder på fx og bruge wii!
Alle jeg kender sige LCD...
glem alt om LCD

køb en plasma panasonic g10 eller v10

denne serie du skal kigge efter, bare som et eksempel
http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm

det er uvidenhed dine venner siger lcd, stil du bare en g10 eller v10 op i stuen. Så vil de sige øv. Tror mig du bliver en glad når du skal se en blu-ray i mørkeomgivelser. Så kan de godt pakke deres lcd væk.
Af Krøller
(B tak for linket!!!

Jeg vil tage ind og kigge i butikken imorgen.... og overvejeplasma!
(Jeg går ud fra det også er fint i dagslys)
Af xcardman
Krøller skrev:(B tak for linket!!!

Jeg vil tage ind og kigge i butikken imorgen.... og overvejeplasma!
(Jeg går ud fra det også er fint i dagslys)
ja plasma er også fint i dagslys, men lige som et almindeligt crt tv.
så er de bedst i lidt mørkeomgivelser.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har testet Pioneers LCD skærm. Kig i testsetktionen.

Pioneer har jo ikke lukket deres TV division fordi de ikke tror på plasma. De kan bare ikke generere nok overskud ved selv at producere plasmapanelerne. De var for sene til at komme til den erkendelse og da var det for sent at redde forretningen.
Af Fing
Det er ærgerligt at have markedets bedste produkt uden at kunne tjene penge på det. Men det hænger vel sammen med den pris forbrugerne er villig til at give for et tv, eller at mange synes at et lcd ser bedre ud når det står i butikken.
Men så igen, Panasonic plasma virker da rimeligt populære. De er f.eks ikke til at støve op og få at se i el-giganten - de havde 1 stk på lager fik jeg at vide. Pana tjener måske heller ikke så meget på dem, eller har de en mere effektiv produktion?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Forkert markedsføring er nok også en del af grunden. Panasonic er dog en større spiller end Pioneer, og de har et større produktionsapparat. Pioneer skulle have indgået samarbejdet om plasmaproduktionen tidligere end de forsøgte, så havde de måske kunne klare sig ud af krisen med deres TV-produktion i behold.