Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Jeg har besluttet mig for at købe et plasma TV over nettet, enten Panasonic X10 eller G10..

Men hvad vil i anbefale af sider?, og det skal samtidig være billigt jo. Og et sted hvor du får en god service hvis der sker noget med TV'et.

Et par muligheder kunne fx være lcd.dk, eller nbradio.dk

Har i andre gode muligheder?

Eller ville i fremfor alt gå ned i en forretning som KT Radio eller tape connection og købe TV'et?.. Måske for 500-800 kr mere?.

Mvh,
Thomas
Af Lorentzen
Har kun hørt godt om cinemagic.dk også!
Har ikke handlet ved lcd.dk så kan desværre ikke udtale mig om deres handel selv om siden og det hele virker ret overbevisende!
Ellers hvad angår service og ikke så meget pris er ccproshop.dk der er certificeret af panasonic center, så du rent faktisk kan købe panasonic skærmene med den garanti som panasonic-center.dk selv udlover bare billigere i de fleste tilfælde da panasonic-center.dk har tendens til at løbe lidt op i pris i forhold til andre forhandlere.
Af Hjarsen
Okay tak for det Lorentzen.. :D

Andre der har holdninger om nogen?.
Af Fing
Jeg ville vælge et panasonic center. Man kan også købe over nettet hos nogle autoriserede panasonic forhandlere og det er ofte kun 500 kr dyrere end den billigste forhandler på nettet. For det får du så en meget bedre garanti bl.a. 100% pixel-garanti, men man skal vidst melde sig ind i panasonic-klub inden købet - det er gratis.
Af Lorentzen
Er der egentlig nogen der kender til den Securator forsikring man kan købe med både hos lcd.dk cinemagic.dk og mange andre steder den virker ret overbevisende og er så vidt jeg kan se dækkende over alle de tinge som panasonic selv er.
Den forsikring på 999kr. oven i er alligevel billiger end at skulle købe tvet dyrere ved en panasonic forhandler først og derefter købe den dyrere panasonic forsikring.
Af Fing
Man behøver jo ikke at købe ekstra-forsikring hos de autoriserede. Man får under alle omstændigheder 100% pixel-garanti osv, hvis blot man er medlem af den gratis klub. Den ekstra-forsikring de har er vist en total-forsikring i 6 år. Om man vil have den er vel en temperamentssag. Jeg ville nøjes med deres standard garanti som jeg hovedsageligt synes er god pga pixel-garantien.
Af Fing
Har kigget på garantien man kan købe hos lcd.dk og den ser jo ganske fin ud. Den er på 4 år hvilket faktisk er bedre end standard garantien hos Panasonic center. Prisen er så 1000 kr for et tv under 15.000 kr og 2000 kr. for et tv over 15.000 kr.
Hvis vi tager eksemplet G42 er det 500 kr. billigere hos lcd.dk end internetprisen hos feks. ppradio.dk. Hertil skal du så lægge 1000. kr for forsikring hos lcd.dk. Altså 500 kr. dyrere hos lcd.dk, men du får så en noget længere garanti. Ved ærligt talt ikke hvilken jeg ville vælge her, men jeg tror jeg ville hælde til pana-centeret, da jeg hovedsageligt vil sikre mig imod pixelfejl fra ny. Jeg ved dog ikke om pana-garantien er så gennemført som hos lcd.dk. Det er jo ganske rart at de kommer og henter tv hvis noget er galt, hvis de ikke gør det hos pana-centeret ville jeg tage lcd.dk
Hvis man kigger på tv over 15.000 tipper bægeret nok i højere grad imod pana centeret, da 2000 kr for forsikring er en del.
Af Hjarsen
Kommer de og henter TV'et hos en, hvis der er noget galt hos lcd.dk ???

Og har de også den der pixel garenti..?
Af Fing
ja, hvis du køber deres forsikring. Alt information er på deres side.
Af Michael86
Hej alle sammen. Fleggard har tilbud på Panasonic Viera TX-P42G10E
Ville det være dumt at købe det hos dem?
Jeg har overhovedet ingen erfaring med at købe fladskærme, så ved ikke hvad man skal kigge efter af fejl når man først har købt tv'et.
Desuden, hvilken en er bedst, X10 eller G10??? og hvad skal der stå efter 10, E eller Y ...?
Af Michael86
Undskyld, jeg glemte at skrive prisen ved fleggard som er 8.499 kr
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tag det ikke alt for ilde op, men er det ikke en anelse dovent ikke selv, at forsøge at finde oplysninger om et TV først? På Panasonics egen side kunne du nok have læst at G10 var modellen over X10.

G10 skal hedde G10E og X10 skal hedde X10Y for at de har de rigtige tunere.