Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pickel
Hej alle,

Jeg har for en uges tid siden købt et Panasonic X10Y. Det har det problem, at det af og til slukker af sig selv, især når jeg ser DVD (via composite kabel, desværre :-)). Når det sker, blinker power-knappen på fjernsynet rødt, og man skal derefter rejse sig og slukke/tænde på fjernsynet, før man kan få kontakt til det igen. Det slukker dog ofte hurtigt igen lige bagefter.

Er det fjernsynet, der bliver for varmt? Jeg har endnu ikke oplevet, at det er sket ved almindelig TV-kigning (andet end når jeg har set DVD og forsøger at tænde fjernsynet igen. Så slukker det ofte ret hurtigt igen, uanset om det er DVD eller TV, jeg tænder for). Fjernsynet står ca. 15-20 cm. fra væggen, og altså noget længere end de 7 cm., som Panasonic anbefaler.

Nogen bud? Og kan man få det byttet, hvis det er varmen, der er et problem (købt i Tape Connection)?

På forhånd mange tak.
Af xcardman
Pickel skrev:Hej alle,

Jeg har for en uges tid siden købt et Panasonic X10Y. Det har det problem, at det af og til slukker af sig selv, især når jeg ser DVD (via composite kabel, desværre :-)). Når det sker, blinker power-knappen på fjernsynet rødt, og man skal derefter rejse sig og slukke/tænde på fjernsynet, før man kan få kontakt til det igen. Det slukker dog ofte hurtigt igen lige bagefter.

Er det fjernsynet, der bliver for varmt? Jeg har endnu ikke oplevet, at det er sket ved almindelig TV-kigning (andet end når jeg har set DVD og forsøger at tænde fjernsynet igen. Så slukker det ofte ret hurtigt igen, uanset om det er DVD eller TV, jeg tænder for). Fjernsynet står ca. 15-20 cm. fra væggen, og altså noget længere end de 7 cm., som Panasonic anbefaler.

Nogen bud? Og kan man få det byttet, hvis det er varmen, der er et problem (købt i Tape Connection)?

På forhånd mange tak.
det er fordi den ikke kan tåle så dårligt signal :D

Har faktisk aldrig hørt om det, men har du ingen mulighed for andet end
composite. en dvdafpiller i føtex til 400 kr med hdmi er alså bedre end en med composite signal.
Af Pickel
xcardman skrev:det er fordi den ikke kan tåle så dårligt signal :D

Har faktisk aldrig hørt om det, men har du ingen mulighed for andet end
composite. en dvdafpiller i føtex til 400 kr med hdmi er alså bedre end en med composite signal.
Jo da, men der går nok lige en måneds tid, inden jeg har råd til en PS3 :). Men derfor skal fjernsynet vel stadig ikke slukke af sig selv. Man vil jo gerne have noget ordentligt hardware, når nu man har betalt for det ;).
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det har det problem, at det af og til slukker af sig selv, især når jeg ser DVD (via composite kabel, desværre :-)). Når det sker, blinker power-knappen på fjernsynet rødt, og man skal derefter rejse sig og slukke/tænde på fjernsynet, før man kan få kontakt til det igen. Det slukker dog ofte hurtigt igen lige bagefter.
Få sælger til at bytte det (og ja, det har du krav på iflg. Købeloven da der er en væsentlig mangel ved varen). Det skal under ingen omstændigheder reagere på den måde.
Af Pickel
Det vil jeg så gøre. Bliver spændende, om man overhovedet kan få det med i bussen :). Jeg takker for inputs!
Af Hjarsen
Fortæl mig lige hvordan det går med reklamationen, har hørt en masse skidt om tape connections service når det gælder reperationer nemlig.. :D
Af RogueAgent
Kunne det evt. tænkes at det var composite udgangen på DVD afspilleren der er noget galt med - hvis nu der er noget overgang i den så der kommer fejlstrøm med over i TV'et, som derefter slukker for at beskytte sig selv..?

Jeg havde på et tidspunkt (for læææænge siden) en VHS video som af ukendte årsager lækkede netspænding over antenneudgangen. Af en eller anden grund påvirkede det ikke det TV den var sat til, men den projektor der også var tilsluttet (via surroundforstærker) slog fra i tide og utide hvis den var tændt uden at antennekablet var afkoblet fra VHS'en. Det havde ikke engang noget at gøre med om VHS'en blev brugt som kilde - bare den var fysisk forbundet (antennekabel til TV, phonostik fra tv til surroundforstærker, componentkabel fra forstærker til projektor).
Af xcardman
RogueAgent skrev:Kunne det evt. tænkes at det var composite udgangen på DVD afspilleren der er noget galt med - hvis nu der er noget overgang i den så der kommer fejlstrøm med over i TV'et, som derefter slukker for at beskytte sig selv..?

Jeg havde på et tidspunkt (for læææænge siden) en VHS video som af ukendte årsager lækkede netspænding over antenneudgangen. Af en eller anden grund påvirkede det ikke det TV den var sat til, men den projektor der også var tilsluttet (via surroundforstærker) slog fra i tide og utide hvis den var tændt uden at antennekablet var afkoblet fra VHS'en. Det havde ikke engang noget at gøre med om VHS'en blev brugt som kilde - bare den var fysisk forbundet (antennekabel til TV, phonostik fra tv til surroundforstærker, componentkabel fra forstærker til projektor).
Den teori vil jeg nok også holde mig til, fremfor at slæbe skærmen i en bus. Når den ps3 kommer skal der jo heller ikke bruges composite igen.
det havde været noget andet, hvis den også gjort det ved tv.
Af Pickel
RogueAgent -> Nu er den også begyndt at gøre det, når jeg blot ser almindeligt TV (og DVD afspilleren er slet ikke slået til hverken strøm, TV eller noget andet), så jeg tror ikke, at der er så meget at gøre. DVD afspilleren har ikke på noget tidspunkt gjort noget ved mit tidligere TV, så jeg ved ikke, om det lige er det, der er problemet. Jeg bliver nok nødt til at få dem til at kigge på det. Men tak for tippet, måske skal jeg bare smide min DVD afspiller ud, når jeg får TV'et repareret :).
Af RogueAgent
Pickel skrev:RogueAgent -> Nu er den også begyndt at gøre det, når jeg blot ser almindeligt TV (og DVD afspilleren er slet ikke slået til hverken strøm, TV eller noget andet), så jeg tror ikke, at der er så meget at gøre. DVD afspilleren har ikke på noget tidspunkt gjort noget ved mit tidligere TV, så jeg ved ikke, om det lige er det, der er problemet. Jeg bliver nok nødt til at få dem til at kigge på det. Men tak for tippet, måske skal jeg bare smide min DVD afspiller ud, når jeg får TV'et repareret :).
Det skulle du nok tage og gøre under alle omstændigheder 8) - men det lyder godtnok som om der er noget galt med det tv...