Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af reacon
Hey.
Jeg havde samme krav inden jeg købte min skærm i sidste uge.
Jeg havde også fået anbefalinger over det hele, om at tage pana x10y.
Men jeg fravalgte det, grunden dens opløsning og at det var plasma. Jeg var bange for burn in og det bruger generelt mere strøm!

Jeg faldt så over et fantastisk tilbud i bilka.
Et sony Bravia 40w4000, full hd , mpeg 4, til 6000 kr .. altså alt hvad man skal bruge. Dog ikke 100 hz men det er fuldstædig ligemeget i mine øjne.. Det er til ham som er meget meget kræsen, som forlanger det.. Og man kan ikke få alt for 6000 kr!

Jeg syntes det er mega nice, og kan klart anbefale det! Jeg syntes designet er lige i øjet.

Jeg ved dog ikke om de har det mere til den pris, men jeg ved de annoncerer med et samsung til samme pris og med samme specs.. det skulle også være rigtig godt..
Mit råd til dig, ta' forbi bilka og kig.
Og så får du også et tv med ordentlig garanti. Ulempen ved at købe tv over nettet er, at du ikke ved om det firma er gået konkurs næste dag! Og slet ikke i denne tid vi er nu med finanskrise.

Der er nok en masse der vil flame mig for det her. Men jeg ved hvad jeg snakker om.

Link til 40w4000: http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=442293 ( på billedet ser det blåt ud. ER DET IKKE, det er sort!

Link til samsung: http://viewer.zmags.com/publication/958 ... 58f90b8/37 bilkareklame.
Af lennon
reacon skrev:Hey.
Jeg havde samme krav inden jeg købte min skærm i sidste uge.
Jeg havde også fået anbefalinger over det hele, om at tage pana x10y.
Men jeg fravalgte det, grunden dens opløsning og at det var plasma. Jeg var bange for burn in og det bruger generelt mere strøm!

Jeg faldt så over et fantastisk tilbud i bilka.
Et sony Bravia 40w4000, full hd , mpeg 4, til 6000 kr .. altså alt hvad man skal bruge. Dog ikke 100 hz men det er fuldstædig ligemeget i mine øjne.. Det er til ham som er meget meget kræsen, som forlanger det.. Og man kan ikke få alt for 6000 kr!

Jeg syntes det er mega nice, og kan klart anbefale det! Jeg syntes designet er lige i øjet.

Jeg ved dog ikke om de har det mere til den pris, men jeg ved de annoncerer med et samsung til samme pris og med samme specs.. det skulle også være rigtig godt..
Mit råd til dig, ta' forbi bilka og kig.
Og så får du også et tv med ordentlig garanti. Ulempen ved at købe tv over nettet er, at du ikke ved om det firma er gået konkurs næste dag! Og slet ikke i denne tid vi er nu med finanskrise.

Der er nok en masse der vil flame mig for det her. Men jeg ved hvad jeg snakker om.

Link til 40w4000: http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=442293 ( på billedet ser det blåt ud. ER DET IKKE, det er sort!

Link til samsung: http://viewer.zmags.com/publication/958 ... 58f90b8/37 bilkareklame.
Der kan være mange gode grunde til at vælge LCD og Sony . Bare ikke lige dem du nævner . Opløsningen er som udgangspunkt lige gyldigt på skærme under 50". Nævnte Pana plasma har sandsynligvis mindre strømforbrug end Sonyen, - og burn in er mig bekendt endnu ikke observeret på nyere Pana plasma. Sidst men ikke mindst er billedkvaliteten synlig bedre på Panasonic - og man får oven i købet ca 10% større skaærmareal i forhold til Sony W4000.
Af Ponduus
Der må jeg give Lennon ret. De grunde reacon remser op giver slet ikke mening, i forhold til LCD/plasma-valget.

Det eneste, der i mine øjne, kan tale for et køb af LCD frem for plasma er, hvis skærmen skal bruges som PC-monitor. Og det af den simple grund, at LCD er bygget til netop det formål.

Til stort set alt andet vil et plasma tv dække en forbrugers behov bedre.
Brugeravatar
Af truehorses
Helt enig!

Opløsningen er helt ligegyldig....For at få noget ud af denne skal sidde afstanden være mindre end ca. 1 meter....nok de færreste der er så tæt på..

Burn inn er uhyre sjældent, har selv set skyggen af eller burn inn....

Vil stærkt anbefale one of the Plasmasss :)
Af reacon
Jeg glemte at skrive én ting til der gør du ikke skal købe panasonic x10y.

Den har jo ikke engang mpeg4? Det er nødvendigt.
Af Ponduus
Hvilken tidligere model? PX80?
Af udgang99
Hej gutter - 1000 tak for alle rådene. Jeg var lige forbi Ekspert i dag, og den flink SÆLGER sagde, at hvis jeg køber et fladskærm med en hertz på under 100, så vil billedet hakke i panoreringer! Er der noget sandhed i dette, eller er han bare ude på at flå mig for flere penge? Han sagde, at hvis skærmen f.eks. har en hertz på 50, så vil f.eks. "rulleteksten" i bunden af TV2 NEWS hakke ... det vil jeg da være trist over.

Jeg er næsten sikker på det bliver en Panasonic, og enten Viera TX-P42X10 eller Viera TH-42PX80.

... jeg tror dog lige jeg venter på at anmeldelsen af x10'erne kommer op.
Brugeravatar
Af truehorses
Hej

Der er stor forskel på teknikken/virkemåde for 100Hz
mener der er en fokus artikel om emnet..

PÅ LCD er det stort set kun Sony der forbedrer billedet.
De fleste nørder slår det fra

Ville vælge X10Y modellen....
Af udgang99
Hvis jeg nu besluttede mig for at det skulle være Viera TX-P42X10 jeg køber, er det så lige meget HVOR jeg køber? Jeg kan se at den står til 6459 kr hos CineMagic i DK, men kun 5122 kr hos Medianess i Tyskland - så hedder den så også "E" til efternavn, hvor den danske hedder "Y". Hvad betyder det mon?
Af reacon
Andre skriver det nok om lidt men jeg mener , at den ikke har mpeg 4 tuner!
Brugeravatar
Af truehorses
Kære Reacon....

Så svært er det da heller ikke at forstå

Gør da i det mindste et forsøg på at researche bare lidt..
Det tager 3 min. at checke op på nettet....

DEN HAR MPEG4...Basta - Både DVB-T og DVB-C

www.justbuyit.dk/shop/panasonic-tx-p42x10y-5386p.html

Den skal bare hedde X10Y for SAMTIDIG at være beregnet for det nordisk marked....og dermed Boxer godkendt

Hvor svært kan det være.... 8)