Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
micjensen skrev:En helt anden ting er, jeg ikke vil ha en plasma skærm grundet det høje strømforbrug og risikoen for burn-in vil vel altid være eksisterende....
hvorfor er plasma så nævnt, men du vil få et dårligere billede med en w5500. Men det er jo dit valg.

Men spild af min tid og skrive til dig, når du vælger og skrive plasma i overskiften.
Af micjensen
Jeg har kigget efter plasma eftersom du skrev det, og jeg har lige taget beslutingen, men plasma var da i overvejelserne.
Så det er bestemt ikke spild af din tid, tvært imod.

Jeg kører ud og kigger på et w5500 først, og derefter et g10 (så er begge dele prøvet!)
Af xcardman
micjensen skrev:Jeg har kigget efter plasma eftersom du skrev det, og jeg har lige taget beslutingen, men plasma var da i overvejelserne.
Så det er bestemt ikke spild af din tid, tvært imod.

Jeg kører ud og kigger på et w5500 først, og derefter et g10 (så er begge dele prøvet!)
en klog beslutning og kigge på dem. En g10 står desværre sikkert på gamma 2,0, den skal står på 2,2. Så den kan godt virke lidt mat hvis du ser den i Fona
Af POLSKI-DANIEL
du kan måske også vente til den nye serie 8 fra samsung kommer ----de kommer i butikker den 5.06.09 :p
Af lennon
micjensen skrev:En helt anden ting er, jeg ikke vil ha en plasma skærm grundet det høje strømforbrug og risikoen for burn-in vil vel altid være eksisterende....
Det var så 2 fordomme, - som ikke holder vand .

Men velkommen i klubben - ca 9 ud af 10 fladskærmskøbere fravælger plasma pga uvidenhed,fordomme og dårlig rådgivning.
Af xcardman
Nogen skal jo købe LED, når jeg skal nyde kvalieten fra verdens bedste tv pioneer 50 tommer. Det bruger som tre LED skærme i 40 tommer :D .
Men kvaliteten er jo også tre gange bedre :)

bare husk at et 42 tommer plasma ikke bruger meget mere et almindeligt lcd tv
men der tages altid som udgangspunkt i en 50 eller 60 tommer plasma
så kigger man altid på deres max forbrug og ikke gennemsnittet
Af lennon
xcardman skrev:Nogen skal jo købe LED, når jeg skal nyde kvalieten fra verdens bedste tv pioneer 50 tommer. Det bruger som tre LED skærme i 40 tommer :D .
Men kvaliteten er jo også tre gange bedre :)

bare husk at et 42 tommer plasma ikke bruger meget mere et almindeligt lcd tv
men der tages altid som udgangspunkt i en 50 eller 60 tommer plasma
så kigger man altid på deres max forbrug og ikke gennemsnittet
Sonys 46X4500 LED baggrundsbelyste flagskib , -forbruger konstant 270W. Hvilket ikke er hårrejsende mindre end feks et kalibreret Pioneer 5090 - pr tomme .