Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af micjensen
Hej.

Jeg ved I har fået spørgsmål som dette en mio. gange, men så får eksperterne lige ét til :)

Jeg kigger som tosset på en fladskærm, men hvad skal man købe i disse tider?
Jeg troede først at det eneste rigtige var et Sony W5500, Men kan se herinde at i er ekstremt varme fortalere for Panasonic X10.
Eller skal jeg hellere se hen i mod en Samsung LED??
Eller skal man udsætte købet endnu en gang og vente på at andre fabrikanter begynder med LED skærme?
Det er primært til at se TV (TDC Home Trio), Xbox360 og tv-out fra en PC.

Størrelse er 40-46" og en max pris omkring 13-15.000.

Har I ikke et par gode fif?

På forhånd tak!
Af Illgor
For det første er det en smule forkert at stille det op på din måde.
For selvom samsung så pænt prøver at forvirre kunderne med at de har lavet noget helt nyt der hedder LED tv, så er deres LED tv altså stadig LCD tv med LED oplyst panel.
Mht om du kan vente - ja, man kan altid vente på noget bedre...i uendelighed.
Det Sony du har set på er et godt tv og du kan jo læse testen af det herinde på siden.
Panasonic X10 slår det stadig en smule i billedkvalitet, men der er jo så lidt forskelle på LCD og plasma tv i forbindelse med genskær.
Samsungs LED LCD tv er også anmeldt herinde, men har dog en enkelt stor fejl som det ser ud pt, nemlig ghosting.
Til dit budget så er Panasonic 42V10 netop kommet på gaden og der er en test på vej her på siden, men umiddelbart må man gå ud fra at det pt levere det bedste billede på markedet hvis man ser bort fra det udgåede Pioneer 50". (som dog stadig skulle være til at skaffe)
Brugeravatar
Af truehorses
I den størrelse/pris
kan anbefales

Panasonic G10E el. V10
LG50PS7000 el. LG50PS8000

Tendensen er størrer og størrer - Men ud og kig på markedet.
Af micjensen
Jeg kan se at der anbefales LG & Panasonic!!!

Dvs. jeg må ud og kigge på sådan et, men I hører nærmere.....

Jeg har lige målt op til, at vi sidder 5 meter fra tv'et - hvad siger i så med størrelsen?
Af urbananen
micjensen skrev:Jeg kan se at der anbefales LG & Panasonic!!!

Jeg har lige målt op til, at vi sidder 5 meter fra tv'et - hvad siger i så med størrelsen?
Jeg sidder også 5m fra øjne, til skærmens forside, og de 50" er faktisk taget lidt for lille, ifl. mig og kæresten. Vi kunne godt ha brugt en 60" i hvert fald.
Af xcardman
urbananen skrev:

Jeg sidder også 5m fra øjne, til skærmens forside, og de 50" er faktisk taget lidt for lille, ifl. mig og kæresten. Vi kunne godt ha brugt en 60" i hvert fald.
Nu har jeg selv haft et 32 crt og 42 og nu 50 tommer på cirka et 1,5 år.
for 3 år siden synes man jo et 32 tommer var stort. Den tankegang har mange stadig. Men i hvertfald plasma i 42 og 50 tommer har så god kvalitet med et godt signal, at man vender sig hurtig til den størrelse.
Af tarok
xcardman skrev:
urbananen skrev:

Nu har jeg selv haft et 32 crt og 42 og nu 50 tommer på cirka et 1,5 år.
for 3 år siden synes man jo et 32 tommer var stort. Den tankegang har mange stadig. Men i hvertfald plasma i 42 og 50 tommer har så god kvalitet med et godt signal, at man vender sig hurtig til den størrelse.
50 tommer og større, ja så får det mere karakter af et husalter, som jeg endnu ikke er parat til at signalisere til omgivelserne. Og i øvrigt synes jeg at eventuel signalstøj bliver blæst for højt op på de helt store skærme. Jeg foretrækker nok det mere klare og skarpe billede frem for det større og knap så klare billede, men med god kinoeffekt.
32-42 er passende for mig.
Senest rettet af tarok 23 maj 2009, 10:37, rettet i alt 2 gange.
Af micjensen
Tarok> der tror jeg sgu vi er enige, heller et skarp billede.

Jeg tror valget falder på en Sony W5500 - som må tiden vise om det bliver 40 eller 46"
Prisforskellen er 2000,-

Jeg har da indtrykaf at det er en OK skærm, mener I ikke det???
Af tarok
micjensen skrev:Tarok> der tror jeg sgu vi er enige, heller et skarp billede.

Jeg tror valget falder på en Sony W5500 - som må tiden vise om det bliver 40 eller 46"
Prisforskellen er 2000,-

Rasmus Larsens udmærkede anmeldelse må være mere værd end vores mening. Alle anmeldelser på dette site er egentligt af høj standard, så det synes jeg du skal støtte dig til, såfremt du er usikker.
Af xcardman
tarok skrev:
micjensen skrev:Tarok> der tror jeg sgu vi er enige, heller et skarp billede.

Prisforskellen er 2000,-

Rasmus Larsens udmærkede anmeldelse må være mere værd end vores mening. Alle anmeldelser på dette site er egentligt af høj standard, så det synes jeg du skal støtte dig til, såfremt du er usikker.

problemet er bare hvis man ikke kan lide billedet fra et lcd og dens ulemper. så det er det jo en fin anmeldelse som man ikke kan bruge til noget som helst.
Den anmeldelse viser jo bare jo bare en w5500 ligger i forhold til andre lcd i den prisklasse. En g10 eller samsung LED viser jo et langt bedre billede.
Af micjensen
Jeg synes da at Samsung LED havde problemer med ghosting, det lyder da MEGET skidt i mine ører...... Var det ikke problemet med de første LCD skærme til PC?
Af micjensen
En helt anden ting er, jeg ikke vil ha en plasma skærm grundet det høje strømforbrug og risikoen for burn-in vil vel altid være eksisterende....
Af xcardman
micjensen skrev:Jeg synes da at Samsung LED havde problemer med ghosting, det lyder da MEGET skidt i mine ører...... Var det ikke problemet med de første LCD skærme til PC?
ikke helt det samme, men har endnu ikke hørt om nogen med samme problem med en 40 tommer version.

Men inden du tager en fuld beslutning, havde jeg nok lige set om plasma ikke er det rigtig valg. der har du nemlig ingen bliver problemer med uens som mange w5500. Ellers må du ud og se dem