Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tog en impulsiv ferie til Dubai, så den er blevet lidt udskudt. Jeg håber på at kunne lægge de sidste hænder på anmeldelsen i eftermiddag eller over weekenden.
Af xcardman
Rasmus Larsen skrev:Jeg tog en impulsiv ferie til Dubai, så den er blevet lidt udskudt. Jeg håber på at kunne lægge de sidste hænder på anmeldelsen i eftermiddag eller over weekenden.
noget af en impulsiv ferie, men sikkert en fed tur.

tror mange er spændt på den test og du må meget gerne beskrive forskellen i mørkeomgivelser eller et mørkt rum x10 v g10. Det er nok her forskellen kommer til syne.
Af Fing
Jeg kunne tænke mig at høre om/hvilken forskel det gør at g10 har 600hz i modsætning til x10. Specielt i forhold til fodboldkampe og hurtige scener i film. Er der mere efterslør på x10, eller er de 600hz på g10 et "overkill".
Af Ponduus
De 600hz er et reklame stunt. No more no less :)

Det kan ikke sammenlignes med LCD 100hz og 200hz teknologier.
Af xcardman
Ponduus skrev:De 600hz er et reklame stunt. No more no less :)

Det kan ikke sammenlignes med LCD 100hz og 200hz teknologier.
ja både panasonic og samsung burde have et haglskud, for at nævne de 600hz. Et pioneer har et endnu højere tal.
tænk på hvor tråd på forskellige tråd der har været omkring i 600hz.

både er x10 og g10 har 100hz og et plasma har ikke brug for mere.
kun lcd, fordi et lcd panel af natur er for langsomt.
Af Fing
Ok. Det er så et argument mindre for at vælge g10 fremfor x10.
Jeg forstår ikke at de nævner de 600hz ved g10 og så ikke gør det ved x10, men det er måske for at gøre forskel på de to modeller og måske få nogle flere til at vælge den dyrere model.
Der er i denne forbindelse slet ingen forskel på x10 og g10, eller hvad?
Af xcardman
Fing skrev:Ok. Det er så et argument mindre for at vælge g10 fremfor x10.
Jeg forstår ikke at de nævner de 600hz ved g10 og så ikke gør det ved x10, men det er måske for at gøre forskel på de to modeller og måske få nogle flere til at vælge den dyrere model.
Der er i denne forbindelse slet ingen forskel på x10 og g10, eller hvad?
vent på testen, før du træffer en beslutning.

Jeg tror Rasmus vil vise alle forskelle mellem en x10 og g10, der er flere end folk lige regner med når de ser den i fona.
Af Fing
Det er nu heller ikke fordi jeg havde tænkt mig at suse ud og købe et x10 i morgen. Undrer mig bare over det med 600hz og om x10 så reelt også har det som Panasonic kalder 600hz, eller om der ligger en forskel i det. Det sjove er jo at de markedsfører g10 med 600hz og ikke x10.
Af red_martians
Det 600hz som de reklammere med på G10 er reelt deres IFC 600hz (minder om sony's 100Hz motion flow og samsungs 100hz motion plus)
Subfielddrive skulle vist være 600hz(måske "kun" 400hz på X10) på dem begge, bare uden IFC på X10'eren.

Der er kæmpe forskel på det punkt her mellem PX80 og X10. billedet står vitterligt 10gange mere roligt, og alt det grønflimmer som PX80 har i mørke scener findes reelt ikke på X10.
Af Lorentzen
Er den ved at være der testen vi sidder jo og ryster i bukserne af forventning Rasmus :p
Bliver sku spændende at se hvor tæt den ligger op af G10 og om den er en værdig efterfølger til PX80
Af Lorentzen
Rasmus Larsen skrev:Den er online i morgen tidlig 8)
Det bare i orden vil jeg glæde mig til at læse så :)
Af dad_
Rasmus Larsen skrev:Den er online i morgen tidlig 8)
Hvis det overhoved er muligt, så kunne jeg godt tænke mig en sammenligning med LG 42PQ6000.
Også bare en uofficiel en af slagsen.

Glæder mig til testen!