Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af carsten123
hejsa
Kigger meget på plasma nu og har et godt øje til panasonic x10 eller 42c10y. Jeg ser meget sport og film og vil have et tv som kan klare dette. Jeg har desuden kabletv. Hvad foreslår i og findes der noget som er endnu bedre til prisen.

hilsen carsten
Brugeravatar
Af truehorses
Godt valg....Husk blot at modellen skal hedde X10Y for at have rette godkendte danske MPEG4 dekoder ombord....
Af carsten123
Troede den skulle hedde c10y fordi jeg har kabel tv... fortæl lige lidt mere om hvad du/i tænker...
Af carsten123
Den du omtaler findes vist slet ikke herinde.. ellers lig lige en link til den.. carsten og tak
Brugeravatar
Af truehorses
DVB-C = dekoder for kabel
DVB-T = dekoder for antenne
DVB-C = dekoder for satelit

Der findes MPEG2 dekodere som kan bruges frem til 2012 til free to air programmer....DR1/DR2/Update/tv2

MPEG er nyeste version som via betaling, udover free to air, kan levere f.eks Boxer kanalerne...Cam modul og kort...

I Danmark har man valgt nyeste MPEG4 teknik hvilket betyder, at man kan risikerer at købe et nyt tv med MPEG4 dekoder f.eks beregnet for et andet marked, som så ikke virker i Danmark...( Ingen lyd )

Vil man være sikker....så skal modellen for DK hedde X10Y eller
på den stører model G10E......

Derfor kan det være risikabelt at købe et parallel importeret tv....
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Panasonic C10Y er den skrabede udgave af X10Y. Du går vist glip af et par stik, men prøv at gå ind på panasonic.dk - der kan du sammenligne de 2 versioner.
Så vidt jeg kan se, er den eneste forskel at der i X10Y er 1000 siders hukommelse for tekst-tv, mens der i C10Y kun er 500 siders hukommelse for tekst-tv.

De vejer det samme og bruger det samme i strøm.