Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michael86
Hej
Jeg skal have et fladskærm til soveværelset. Det skal hænge 3.5 m vandret og 1.3 m lodret fra hovedpuden :)
Der skal ses masser af dvd'er og blue ray film på det, samt almindelig fjernsyn.
Kan se at i alle siger man skal vælge plasma frem for lcd, pga. billedkvaliteten.
Men vil meget gerne have Full HD, (tænker på fremtidig tv udsendelse i Full HD) og det er ikke rigtig til at finde et plasma med Full HD til max 7000 kr. :((
Nogen forslag til, hvilken fladskærm der skal hænge i mit soveværelse :) ?
Har selv kigget på Philips 32PFL7404H, men har virkelig brug for jeres gode råd, tak.
Af Ponduus
The thing is, du vil ikke kunne se forskel på full-HD og HD-ready når skærmen ikke er større. Med mindre du sidder usandsynligt tæt på.
Af Michael86
Hej
Det er jeg bevidst om. Det er bare det at jeg vil sikre mig at jeg kan se tv i de formater de bliver sendt ud i, i fremtiden. Derfor Full hd.
Af Hjarsen
Det bliver da ikke sendt ud i full HD?.

Bliver det ik sendt ud i MPEG 4?... Er det ik det hedder..

Har hørt man ikke kan se forskel på om det er full hd eller hd, hvis man ik sidder inden for 30cm fra skærmen, og så alligevel er sygt nørd.
Brugeravatar
Af truehorses
LG32PG6000 HD Ready Plasma....fåes faktisk til billige penge i tiden..

Glem alt om Full HD - Du skal bare som min. have HD-Ready så er du fint gearret til HD kanalerne.... Du KAN IKKE se forskel med mindre du har skærmen under en ½ mater fra næsen.....i den størrelse skærm altså

Med en se afstand på 3,5 Mtr skal du op på over 60" for at kunne se forskel...
Af Mons
Michael86 skrev:Hej
Det er jeg bevidst om. Det er bare det at jeg vil sikre mig at jeg kan se tv i de formater de bliver sendt ud i, i fremtiden. Derfor Full hd.
Tror nu der kommer til at gå en rum tid før der bliver sendt ud i 1080P..

Men som Truehorses skriver, er det egentligt fuldstændigt irrelevant når vi snakker 32"

Se evt. denne fine fokusartikel