Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DrRetina
Det lyder som et rigtigt godt tilbud!

Der har været en del snak omkring div. problemer med 2407 modellen rundt omkring på boardsne. Banding og andre problemer har været nævnt igen og igen.

Se evt. Dell's amerikanske support-board:
http://forums.us.dell.com/supportforums ... im_monitor

Bare lige en heads-up til dem der ikke følger så meget med. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg kan læse mig til på Dell's hjemmeside, så er der stadig seriøse problemer med banding på specielt 2407 modellen - også på de modelnumre der har den nye firmware.

Det skal dog understreges at vi også har oplevet banding på nogle af de andre skærme vi har testet her på siden, såsom Samsung 193P+ eller Viewsonic VP930. Det afhænger i høj grad af hvilken gamma-indstilling man benytter.
Af Wired
Det er lidt "skræmmende" at først lider 2005fpw af problemer med baggrundsbelysningen og nu lider 2xx7wfp (eller fpw, fwp, pfw, pwf :p ) af banding og sløret tekst.

Tester de mon ikke deres skærme grundigt nok?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvad får HuleFanden ud af dette projekt? Kald mig bare konspirationsfanatiker :-)
Der kører tilsvarende fælleshandeler på mange andre varer overalt på nettet. Det kommer forbrugerne til gavn, og så er den faktisk ofte ikke længere. Det kan måske umiddelbart virke foruroligende, men det er altså ganske reelt. En ordre af en sådan størrelse som vi snakker i denne tråd har altså større betydning for salget i et firma end man umiddelbart aner - hvert fald her i lille Danmark.
Senest rettet af Rasmus Larsen 17 aug 2006, 17:31, rettet i alt 1 gang.
Af plandersen
Jeg må indrømme, at jeg var lidt bekymret til at starte med, da dette kunne være et scam. Kald mig bare skeptiker.

Men jeg kan bekræfte, at ham Frederik Fanth, som Hulefanden refererer til, rent faktisk arbejder i Dell og at en af mine venner (fra Dell) samtidig oplyser, at der ikke skulle være probemer i den slags fælleshandel.

Håber dermed, at flere vil melde sig under fælleshandelsfanerne, så vi kan få os nogle billige superkærme!

Mvh

Peter
Af plandersen
Der er vel tale om en Dell Ultrasharp 2407WFP og ikke en 24" 2407FPW, som Hulefanden angiver?

Rettet:
Har netop fået en forklaring fra Frederik Fanth hos Dell:

Beklager. Det er samme skærm. Jeg er bare af gammel vane vant til at skrive FPW (for det hed den gamle model der udgik for 1 måned siden). På den nye skærm er W'et bare flyttet om foran FP. Så det er samme skærm, det er bare mig der i mailen med priserne fik sat W'et hvor jeg plejede.

WFP står for "Widescreen Flat Panel" og FPW står så bare for "Flat Panel Widescreen".

Frederik oplyser endvidere, at alle skærme som bliver afsendt efter d. 1. juli er med ny firmware

Mvh
Peter
Af Hero
Så har jeg også meldt mig under fanen.

FIk mail om at vi pt. er 20 tilmeldte, så mon ikke vi nok skal komme derop ad.

Jeg siger ordren skal komme i hus efter den 1 juli så den er med ny software.

mvh

Mikael
Af Hero
plandersen skrev:Der er vel tale om en Dell Ultrasharp 2407WFP og ikke en 24" 2407FPW, som Hulefanden angiver?

Rettet:
Har netop fået en forklaring fra Frederik Fanth hos Dell:

Beklager. Det er samme skærm. Jeg er bare af gammel vane vant til at skrive FPW (for det hed den gamle model der udgik for 1 måned siden). På den nye skærm er W'et bare flyttet om foran FP. Så det er samme skærm, det er bare mig der i mailen med priserne fik sat W'et hvor jeg plejede.

WFP står for "Widescreen Flat Panel" og FPW står så bare for "Flat Panel Widescreen".

Frederik oplyser endvidere, at alle skærme som bliver afsendt efter d. 1. juli er med ny firmware

Mvh
Peter
Hmm nu er jeg lidt forvirret.

Den skærm der er tilbud på er det en gammel udgået model?, eller er det den nye?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er den nye. Den gamle hedder 2405FPW. Den nye hedder 2407WFP

Hvis det umiddelbart virker forvirrende, så bare kig på selve talkombinationen. Alle Dells skærme der hedder 05 til sidst er fra den ældre generation og er som sådan også udgåede modeller.

Alle modeller der slutter på talkombinationen 07 er de nye modeller.
Af Wired
Hero skrev:Så har jeg også meldt mig under fanen.

FIk mail om at vi pt. er 20 tilmeldte, så mon ikke vi nok skal komme derop ad.

Jeg siger ordren skal komme i hus efter den 1 juli så den er med ny software.

mvh

Mikael
Jeg mener også at den skal trækkes lidt længere og så ellers følge med på de udenlandske fora (især Dell's eget) angående banding-problematikken. Det er pt. banding problemet, som holder mig fra at hoppe med på vognen.
Brugeravatar
Af melen
Hvilket panel sidder der i 2007WFP. Har forstået det sådan at den produceres med forskellige paneler: IPS LG-Philips LM201WE2 (den bedste) eller IPS LG-Philips LM201W01 (også god). Så længe det er et IPS panel er det super, men jeg har også læst noget om at nogle er med MVA's paneler, som ikke er så gode som IPS.
Så hvilken panel får vi her??
Af HuleFanden
Grundet at jeg har modtaget bestillinger fra flere personer 2 gange er der desværre kun tilmeldt

21

Det synes jeg er flot - men ikke så mange som først ventet, efter jeg blev stormet ned at mails i nat.

Jeg er ked af at fortælle at jeg om 2½ time ca. er på vej til italien og jeg vil være væk i 16dage +/- ...

Hvad vil dette betyde?

Der er hvertfald 30 til den tid, og så får i jeres skærm med firmware opdatering.

Så håber jeg at få sendt alle skærme ud hend over sommeren.

Jeg mener self. at alle skærme vil blive sendt så hurtigt som muligt efter jeg er kommet hjem..

btw. 22 tilmeldte.
Af marj
Hvordan med garantien er det den samme som bliver nævnt på hvert produkts side?
Af Wired
Du handler direkte med Dell, så alle deres betingelser gælder stadig. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20