Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af herbstmeister
Har anskaffet mig en Pana 42X10. Er blevet lidt overrasket over hvor relativt meget den summer pga strømforsyningen. Andre der oplever samme problem. Problem er måske så meget sagt, men i hvert fald et irritations moment. Kan tydeligt høre summen/hylen ved lyse billeder, når jeg sidder 3m fra skærmen og når volumen er under 10.
Er det mig der er sensitiv, er det noget man vender sig til eller er det en defekt strømforsyning...? :s

PS: Kom så med den test, Rasmus ;)
Af Egelunden
Jeg hører intet fra mit X10.. Det er bum stille
Af Energisparen
Jeg hører heller ikke noget. Jeg har bare et godt fjernsyn - bedste på markedet til prisen.
Af Mons
Mit X10 siger heller ikke en lyd - eller... det vil sige - hvis jeg skruer helt ned for lyden og ligger øret helt ind til venstre side af skærmen - og så for øvrigt husker at holde vejret.. så kan jeg lige ane en meget svag summen fra strømforsyningen.. ;)

Tror du har været uheldig Herbstmeister.. lyder i mine ører som en reklamation, hvis du kan høre det på tre meters afstand med lyd på!! :o
Brugeravatar
Af herbstmeister
Hmmm, kunne godt være, at man skulle sende det til reklamation. Kan nemt høre summen på 3m afstand med lyden nede. Er jeres også 42" eller 37", tænker der måske er forskel, hvis skærmen er større og dermed bruger mere strøm.

Var blevet overbevist om, at det var en normal ting ved X10eren efter at have læst denne tråd fra Recordere:

http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 60130&PN=3
Af Malcolm_Y
Jeg kan ikke hører noget summen fra mit 42" !
Af Mons
Hej igen - mit er 42" og siger som sagt ikke et kvæk - heller ikke under lyse scener - og min hørelse fejler ikke noget.. :D
Personligt var jeg glad for at der netop IKKE var installeret blæser i X10 som tilfældet jo er med G10..

Læste godt tråden på recordere.dk du linkede til, men syntes da bestemt det lyder til at dit summen overskygger alle de andres, da du jo kan høre det på ca. tre meters afstand og med vol. på 10...!!
Hvor har du købt dit tv? - uanset hvor så lyder det jo til at være en om'er!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle plasma-TV summer potentielt. Det er selve teknologien der er årsagen. Det er også beskrevet i din manual. Du kan ikke gå ud fra at en reklamation falder ud til din fordel.
Af Malcolm_Y
Altså jeg kan godt den elektriske støj fra TV'et når jeg skruer helt ned og går helt tæt på kabinettet, men det larmer ingenting ifht mit gamle philips CRT TV
Brugeravatar
Af herbstmeister
yakken skrev:Alle plasma-TV summer potentielt. Det er selve teknologien der er årsagen. Det er også beskrevet i din manual. Du kan ikke gå ud fra at en reklamation falder ud til din fordel.
... Så producenten garderer sig ved at skrive i manualen, at der kan være summen. Det kan så åbenbart være forskelligt fra model til model med lydniveauet... ::l
Brugeravatar
Af herbstmeister
Mons skrev:Hej igen - mit er 42" og siger som sagt ikke et kvæk - heller ikke under lyse scener - og min hørelse fejler ikke noget.. :D
Personligt var jeg glad for at der netop IKKE var installeret blæser i X10 som tilfældet jo er med G10..

Læste godt tråden på recordere.dk du linkede til, men syntes da bestemt det lyder til at dit summen overskygger alle de andres, da du jo kan høre det på ca. tre meters afstand og med vol. på 10...!!
Hvor har du købt dit tv? - uanset hvor så lyder det jo til at være en om'er!
I det lokale Pana Center, så det burde ikke være noget galt med garantien. Må vist hellere få en af deres teknikkere forbi :)
Af Mons
herbstmeister skrev: Må vist hellere få en af deres teknikkere forbi :)
Lyder som en god idé - selvom der i manualen står at der kan forekomme summen, må der vel være en grænse for hvad man skal leve med..

Held og lykke..