Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket af de 3 er bedst

Sony Bravia KDL-32W5500E
5
36%
Philips 32PFL7404H
1
7%
Panasonic Viera TX-L32G10E
8
57%
Af Jacob23
Hej alle eksperter :)
Håber i vil hjælpe mig, til det bedste valg. Jeg er i tvilv om hvilket tv der er bedst, jeg går 100% op i billedekvalitet.

Her er de udvalgte:

Sony Bravia KDL-32W5500E

Philips 32PFL7404H

Panasonic Viera TX-L32G10E

Har hørt at philips skulle være bedst, uden at vide det, er det rigtig???

Se alle 3 ved siden af hinanden via dette link:
http://www.pricerunner.dk/pc/2/TV-Produ ... 42=1211742

På forhånd mange tak for hjælpen
Hilsen Jacob
Brugeravatar
Af truehorses
Hvis du gav dig selv en rundtur herinde ville du vide at Panasonicen vinder
med mange længder......easy choice....

Sorry..havde ikke set at str. var 32" så kender ikke Deres LCD skærm i den størrelse
Senest rettet af truehorses 19 maj 2009, 07:39, rettet i alt 1 gang.
Af Jacob23
Okay mange tak. Jeg kan nu godt se at mange siger at Panasonic er bedst men, kan heller ikke finde nogen anmeldelser af det Philips fjernsyn. Philips virker bare meget godt mht. dets specifikationer.
Af Jacob23
Hej igen
Nu har jeg været inde på Panasonic' hjemmeside, det eneste jeg ikke er sikker på er om denne model (TX-L32G10) har Mpeg4 ???
Tak for rådene indtil videre
Af Kief
truehorses skrev:Hvis du gav dig selv en rundtur herinde ville du vide at Panasonicen vinder
Mjah pas nu på.. 32G10 er ikke et af Panasonics plasmamodeller men derimod deres LCD modeller som de ikke er videre kendte for. Jeg vil ikke være så skråsikker på at det er den bedste model. Af de nævnte vil jeg nærmere hælde mod Sonyen eller måske Philipsen.

Og som Jacob23 selv påpeger ser det unægtelig ud som om modellen ikke engang man klare en MPEG4 tuner, hvorfor den klart vil være "no go" hvis man har kabel-tv.
Af Mons
Kief skrev:
truehorses skrev:Hvis du gav dig selv en rundtur herinde ville du vide at Panasonicen vinder
Mjah pas nu på.. 32G10 er ikke et af Panasonics plasmamodeller men derimod deres LCD modeller som de ikke er videre kendte for. Jeg vil ikke være så skråsikker på at det er den bedste model. Af de nævnte vil jeg nærmere hælde mod Sonyen eller måske Philipsen.

Og som Jacob23 selv påpeger ser det unægtelig ud som om modellen ikke engang man klare en MPEG4 tuner, hvorfor den klart vil være "no go" hvis man har kabel-tv.
Lige nøjagtig hvad jeg tænkte! Når det kommer til LCD synes jeg heller ikke det er helt så åbenlyst et valg..
Både Panasonic og Sony laver ok fine LCD skærme - Philips har vist været lidt mere svingende..
Af Jacob23
Okay nu er jeg lidt på bar bund igen. Ved i om der nogle forhandlere omkring Århus der ligger inde med panasonic L32G10 og Philips PFL7404/h ?????
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Synes da at du skal bevæge dig op i minimum en 37" X10 fra Panasonic. Så får du nemlig plasmaens dejlige billedkvalitet.
Af Mons
Filip_kbh skrev:Synes da at du skal bevæge dig op i minimum en 37" X10 fra Panasonic. Så får du nemlig plasmaens dejlige billedkvalitet.
Ja - der bliver du ikke skuffet!
Men husk at hvis du vil ha' DVB-C tuner der kan håndtere det nye MPEG4-format, så skal du købe en Y-model (TX-P37X10Y) ;)
Brugeravatar
Af radiomand
Panasonic TX-L32G10E har DVB-T/C MPEG 2/4.
Af Jacob23
Jeg var overbevist om at LCD var bedre end plasma, desuden er 32" fint da det er til et lille soveværelse :)
Er Philips da meget dårlig siden der kun er 1 der anbefaler den?
Den har ellers virkelig gode kvalifikationer ;)
Af Ponduus
Plasma har uden tvivl bedre billede kvalitet end LCD.
Men begge teknologier har hver deres svagheder og styrker. I mine øjne tæller billedkvaliteten bare højest. Derfor plasma. Nu siger du jo også, at du går 100 % op i billedkvalitet. Så kan du ikke komme uden om plasma.

Det kunne være du skulle overveje om du ikke kunne "nøjes" med en 37", i stedet for en 32", og så købe en X10 i stedet for. Jeg ved ikke hvad du vil bruge skærmen til, men en X10 vil være at foretrække for alle dagligdags tv-kiggere.
Af cgmand
37" X10 har udemærket billed kvalitet, men designet holder bare ikke.. Rammen har samme tykkelse som på resten af X serien, men på 37" ser rammen alt for stor og tyk ud.. Bare min mening, men se den og vurder det selv :)
Af Mons
cgmand skrev:37" X10 har udemærket billed kvalitet, men designet holder bare ikke.. Rammen har samme tykkelse som på resten af X serien, men på 37" ser rammen alt for stor og tyk ud.. Bare min mening, men se den og vurder det selv :)
Ja det bli'r i hvertfald ikke til en "miss flatpanel"!!