Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hjarsen
Hej alle.

Sidder med nogle overvejelser her.
Nu har jeg egentlig råd til begge fjernsyn, men mit budget passer klart bedst til X10'eren.

Ville i give de 2500 kr extra for at få G10'eren istedet for X10?. Og kan det overhovedet betale sig?..

Det jeg vil bruge skærmen til, er primært at se TV, film osv.

Måske køber jeg en playstation, og spiller lidt, og ser noget blueray osv.

Hvad er jeres meninger om disse to muligheder, i forhold til prisen også.?

Mvh,
Thomas
Af Hjarsen
Rasmus Larsen skrev:Der kommer en anmeldelse af X10 meget snart. Så skal jeg nok prøve at vurdere lidt på X10 vs. G10. :)
Okay lyder godt, tak. :)

Evt. også anbefale mig et billigt sted at købe den, hvor servicen er helt i top.
Af Energisparen
Læs testen når den kommer og køb dit fjernsyn i et Panasonic center, hvis du vil have den bedste service. Det koster nok 500 kr. mere end det billigste sted på nettet, men du får også bedre service.
Af Eagle
Står i præcis samme situation.

Skal man købe et g10 eller x10 og få en PS3 med til næsten samme pris..

Så glæder mig utroligt meget til Testen kommer :D
Af Mons
Hrmm stod i selv samme situation X10 versus G10..
Og regnede egentlig først med at jeg skulle ha' en G10, men sådan blev det ikke..
Tjekkede begge modeller grundigt ud, både på nettet og i butikkerne. Det var overordentligt svært at se forskel på det SD og HD materiale jeg så på dem - ja, jeg kunne ikke se forskel i butikkerne, men jeg tror da nu nok at der ville ha' vist sig en forskel hvis jeg havde kunnet sammenligne filmsekvenser i et mere mørklagt rum! Her tænker jeg lidt på kontrast og shadow.. Butikker er jo langt fra et optimalt rum og teste billedkvalitet i..
Når alt det er sagt kan jeg kun sige at jeg er meget tilfreds med mit 42" X10!
Det eneste jeg kunne ha' ønsket mig anderledes er designet af selve skærmen - det syntes jeg var meget pænere på forgængeren PX80!
X10 ser sådan lidt blød-hat-agtig ud..!! Forstår sgu' ikke helt det med de afrundede kanter..
X10 og G10 deler jo desværre de samme "svungne" linier.. og her er der ingen tvivl - designpriser bliver der absolut ingen af..!!

Billedkvaliteten derimod.. 8)
Af Hjarsen
Okay tak for svarene, hehe nu må jeg lige vente og se den test. Får man af vide hvornår man kan læse den?.
Af Mons
Hjarsen skrev:Okay tak for svarene, hehe nu må jeg lige vente og se den test. Får man af vide hvornår man kan læse den?.
Ja, hvis du har tilmeldt dig nyhedsbrevet..

Tror Rasmus er lige på trapperne med den :)