Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makamakalay
Hej hvis jeg har Stofa kabel-tv og gerne vil have digitalt TV, er det så nok, hvis jeg køber deres CA modul til 499,- og så sætter smartcardet deri? Så behøver jeg ikke selve Zaptorboxen?

Jeg ved jeg mister muligheden for start forfra, og leje film. M
ed alle de problemer jeg har hørt om Zaptor, er dette så en bedre løsning (ingen genstart af Zaptor Set-top box osv) eller er problemerne de samme?
Af Mons
Makamakalay skrev:Hej hvis jeg har Stofa kabel-tv og gerne vil have digitalt TV, er det så nok, hvis jeg køber deres CA modul til 499,- og så sætter smartcardet deri? Så behøver jeg ikke selve Zaptorboxen?

Jeg ved jeg mister muligheden for start forfra, og leje film. M
ed alle de problemer jeg har hørt om Zaptor, er dette så en bedre løsning (ingen genstart af Zaptor Set-top box osv) eller er problemerne de samme?
Jeps - man behøver ikke den meget udskældte Zaptorboks! Deres Ca-modul skulle være fint - og efter hvad jeg har hørt undgår man diverse børnesygdomme som Z-boksen tilsyneladende har lidt svært ved at overvinde..
Af Mons
Vides ikke med sikkerhed, men måske der er en grund til at forskellige CA-moduler anbefales tilforskellige udbydere: Yousee - Stofa m.fl.
Pointen er at vælger man det billigste, der ikke er specificeret til ens egen udbyder, virker det måske ikke optimalt?!
Hvis det var mig ville jeg da undersøge det inden jeg måske brændte inde med et "forkert" CA-modul..
Af Hollywood
Det er korrekt, at forskellige udbydere bruger forskellig krypteringsteknologi. Stofa bruger Irdeto kryptering, og det er derfor kun et Irdeto CA-modul som virker hos dem. Tilsvarende bruger YouSee et ViaAccess CA-modul.

Om man ønsker, at købe modulet hos Stofa eller på nettet er jo en smagssag, men personligt synes jeg altid er det er interessant at spare 20% på samme produkt ;)
Af Mons
@ Hollywood jamen det lyder jo til at du har fuld tjek på teknikken bag modulerne - så helt sikkert - hvad der er sparet er jo tjent.. eller hvad det nu er man siger :)