Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle

Jeg skal ud og investere i et nyt tv. Jeg er i tvivl om jeg skal vælge et plasma eller et LED tv. Jeg er villig til at smide 10-15 tusind efter tv'et. størrelsen skal være omkring de 42 tommer.

Det skal nævnes at det eneste jeg går op i desgin mæssigt er at det er så flat så muligt. Billedet har helt klar første priorietet.

Håber der er nogen der kan komme med et par gode bud. PÅ forhånd tak for hjælpen ;-).
Senest rettet af martin88 18 maj 2009, 19:26, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
Et panasonic 42v10, er nok den med det bedste billede i den prisklasse.
med et rigtig fint design og et enkelt glas
Af Mons
Er det ikke noget med at V10 først får heldækkende frontglas i 50" modellen?!
Mener at ha' set/læst at 42" kommer med traditionel ramme - men stadig smagfuldt..
Af ugp
42" kommer også i et glas.
Af martin88
Mange tak for svarene. Er lidt overrasket over at det ikke blev et af de nye LED tvs fra samsung, de sælger i hifiklubben der blev anbefalet i første omgang.
Af Ponduus
martin88 skrev:Mange tak for svarene. Er lidt overrasket over at det ikke blev et af de nye LED tvs fra samsung, de sælger i hifiklubben der blev anbefalet i første omgang.
Jamen du sagde jo, at billedet havde din første prioritet ;)
Af martin88
hehe lige præcis:-). Min opfattelse var bare at LED havde overhalet plasma teknologien:-)
Af Kief
martin88 skrev:hehe lige præcis:-). Min opfattelse var bare at LED havde overhalet plasma teknologien:-)
Det er Samsungs markedsføring der mener dette.. LED er LCD med de fordele og ulemper det nu bringer. Plasma er plasma, med de ulemper det nu har med sig.

På plasma finder du stadig det bedste billede - LED har fordelen af at være helt tyndt og lavt strømforbrug.

Det er en afvejning kun du kan tage stilling til.
Af Nick_S
Ingen tvivl om at V10'eren vil være det bedste køb med dit budget.
Den er lige begyndt at komme i butikkerne rundt omkring. Modtager den selv i morgen hvor jeg arbejder.
Og som det rigtig nok siges har 42" også "one sheet of glass", og er fantastisk flot i virkeligheden. (Pænere end på billeder ihvertfald :))
Af martin88
Det lyder som om der ikke er så meget at rafle om - lækkert! Vil tjekke den ud live en af dagene. Tak igen :)
Brugeravatar
Af truehorses
Plasma giver stadig det bedste samlede billede efter min mening.

V modellen er uden tvivl et af de bedste overhovedet til prisen
LG50PS8000 ligeledes et suverænt billde....Og faktisk Samsung`s nyeste flade plasma er da også værd at kigge på
Af hoej
Nick_S skrev:Ingen tvivl om at V10'eren vil være det bedste køb med dit budget.
Den er lige begyndt at komme i butikkerne rundt omkring. Modtager den selv i morgen hvor jeg arbejder.
Og som det rigtig nok siges har 42" også "one sheet of glass", og er fantastisk flot i virkeligheden. (Pænere end på billeder ihvertfald :))
Hvor finder i priser på V10'eren og hvad er den for en 42"??
og hvad får man egentlig mere for prisen, ud fra specs'ne på panasonics hjemmeside må den ikke være meget dyrere end G10'eren efter min mening.
Af Marlowe
Det billigste jeg har set er 13000kr for 42V10 hos tapeconnection. Spændt på hvad panasonic centrene i Kbhs området tager...
Af Mons
Nick_S skrev:Og som det rigtig nok siges har 42" også "one sheet of glass", og er fantastisk flot i virkeligheden. (Pænere end på billeder ihvertfald :))
@ Nick_S - har du selv fået bekræftet at 42" også er i "one sheet of glass" - via dit køb måske?
Her lyder det nemlig til at det kun gælder for 50"... :o