Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MHL
Jeg har for længst forelsket mig i Panasonic's 42" G10 model ene og alene ud fra dette forum. Men nu kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre, om der skulle være nogle rigtig gode alternativer til dette tv i en prisklasse på maks omkring de 10-11.000,-? Hvis der findes rigtig gode alternativer billigere trækker dét absolut ikke ned.
Jeg ved, at design-mæssigt, så har jeg meget svært ved, at sælge G10'eren til min bedre halvdel, da Panasonic af en eller anden mærklig grund, har valgt at implementere en grim grå streg nederst og forrest på selve rammen - som mildest talt langt fra sælger skærmen særlig godt!

Jeg vægter personligt billedkvaliteten ufattelig højt, og på dén baggrund erkender, at jeg har haft skyklapper på overfor andre modeller end Panasonic'en og gået blindt efter dén.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om der skulle sidde nogle derude, som har nogle rigtig gode alternativer til gode skærme, som de har gode erfaringer med. Jeg er godt klar over, at jeg bare kan kigge på denne sides anbefalinger - men jeg kunne godt tænke mig, at høre fra hverdagsbrugeren.

Det skal siges, at tv'et primært skal bruges til alm. fjernsynskigning (meget fodbold og sport dog!) og så lige noget Xbox360 her og der…
Og så skal det heller ikke være større end 42" - da 50" vil være ren overkill i vores hjem… ;o)

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et bud kunne være LG 50PQ6000 eller 42" modellen af samme.
Af Kief
MHL skrev:Jeg har for længst forelsket mig i Panasonic's 42" G10 model ene og alene ud fra dette forum. Men nu kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre, om der skulle være nogle rigtig gode alternativer til dette tv i en prisklasse på maks omkring de 10-11.000,-? Hvis der findes rigtig gode alternativer billigere trækker dét absolut ikke ned.
Jeg ved, at design-mæssigt, så har jeg meget svært ved, at sælge G10'eren til min bedre halvdel, da Panasonic af en eller anden mærklig grund, har valgt at implementere en grim grå streg nederst og forrest på selve rammen - som mildest talt langt fra sælger skærmen særlig godt!

Jeg vægter personligt billedkvaliteten ufattelig højt, og på dén baggrund erkender, at jeg har haft skyklapper på overfor andre modeller end Panasonic'en og gået blindt efter dén.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om der skulle sidde nogle derude, som har nogle rigtig gode alternativer til gode skærme, som de har gode erfaringer med. Jeg er godt klar over, at jeg bare kan kigge på denne sides anbefalinger - men jeg kunne godt tænke mig, at høre fra hverdagsbrugeren.

Det skal siges, at tv'et primært skal bruges til alm. fjernsynskigning (meget fodbold og sport dog!) og så lige noget Xbox360 her og der…
Og så skal det heller ikke være større end 42" - da 50" vil være ren overkill i vores hjem… ;o)

På forhånd tak!
En 42V10 vil måske være noget du skal kigge efter hvis du kan mønstre lidt flere gryn end de 10-11.000. Den står til lidt over 13.000 ifølge pricerunner, ved dog ikke hvor pålidelig den kilde er :)

Designmæssigt er den i hvert fald mange gange bedre end G10's 2007 design...
Af MHL
@ Yakken.
Du anbefaler LG model PQ6000 - men jeg kan se på Jeres anbefalingsliste, at I anbefaler LG model PG6000.
Hvad er forskellen - og i så fald går jeg stadig ud fra, at du mener, at PQ-modellen er bedre? ;o)
Af sketchpad
PQ er bare en nyere model. Jeg vil også til enhver tid
anbefale en nyere model.
Af xcardman
MHL skrev:Jeg har for længst forelsket mig i Panasonic's 42" G10 model ene og alene ud fra dette forum. Men nu kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre, om der skulle være nogle rigtig gode alternativer til dette tv i en prisklasse på maks omkring de 10-11.000,-? Hvis der findes rigtig gode alternativer billigere trækker dét absolut ikke ned.

På forhånd tak!
faktisk meget sjovt du skriver overkill. Efter at have snakket med mange fra us og omkring min nye 50 tommer. Så siger de fleste hvorfor jeg vælger en så lille skærm. kommer til at sidde 3 meter. En 42 tommer bliver alså hurtig lille. Har selv haft en.
Men vent og køb en pan 42v10, flot design og et rigtig godt billede
Af MHL
Tak for jeres svar - jeg blev dog bare en lille smule mere forvirret… :(

V10 modellen havde jeg egentlig ikke rigtig overvejet, da jeg i sin tid syntes, at den var for dyr - men jeg overvejer seriøst om jeg ikke liiige skal prøve og spare de sidste par tusinde op, og så måske gå efter dén model.
Dog læste jeg i en anden tråd, at V10 modellen kun kommer som en "TX-P42V10E" med DVB-S tuner (og da "E" modellen er tysk går jeg ud fra, at der også er en DVB-T tuner i?). Men da jeg får mit signal igennem Yousee, og hvis jeg skal undgå en box, så skal jeg vel have et TV som også har en DVB-C tuner!?! :s

Jeg havde på fornemmelsen, at vi her i DK skulle gå efter "Y" modellerne (hvilke der bare ikke er særlig mange af, hvis man kigger på fx. pricerunner.dk).

Jeg troede, at jeg var ved at have styr på det her, men det virker det alligevel ikke som om jeg ikke har…

EDIT:
Og i samme sekund som jeg skriver dette indlæg kommer der egentlig et svar i den anden tråd (http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=10895)

"Panasonic TX-P42V10E har analog, DVB-T/C/S Mpeg 2/4 Tuner."

Men vigtigst hvis man får TV igennem Yousee, er vel stadig DVB-C - ik'?