Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AGA
Håber ikke overskriften er for meget :(

Men i skal efter min menning først "høre" skærmen før i køber den.

Min skærm, som jeg købte i en butik i fredags, har det problem at den brummer lavmælt. Lad mig prøve at beskrive det:

- dB: lavt
- Hz: lavfrekvent

Dvs. at lyden ikke kan høres af andre end den der sidder foran skærmen, men hold op hvor er det "off putting". Dette forsvinder, når man ser TV, da højttalerne da overdøver hele problemet, men bruges den som PC monitor og ingen audio er generet så... brummer den O-O

Har prøvet at indstille lyddelen og farve, kontrast etc delen, men ligemeget er det. Tror desværre det er strømforsyningen den er galt med. Jeg har ligedes læst om andre med samme problem, så jeg er overbevist om at det ikke bare er lille mig som er "hysterisk".
Af Mordeous
Har præcis samme problem med min lidt ældre SyncMaster 245B - Lyden stammer tilsyneladende fra skærmens strømforsyning (iflg. computercity)

Jeg havde skærmen til rep. 2 gange, og fik den så til sidst byttet - Budskabet var dog det samme : sådan skal den lyde.

Om det så rent faktisk passer, ved jeg ikke - Men, det er også et stort irritationsmoment for mig, at jeg kan høre min skærm brumme.

//Mordeous
Brugeravatar
Af Erroneus
Jeg havde faktisk ikke lagt mærke til det, men nu hvor du sagde det, så kan jeg godt høre min T240 også gør det.

Men jeg fandt ud af at det kom helt an på hvor meget lys styrken stod til og nej ved 100 var der faktisk ingen brummen, så det var med at prøve lidt op og ned.

Det er dog utroligt Samsung ikke får sådan noget under kontrol, men nu hvor jeg fik den justeret er der ingen brummen overhovedet, så jeg kan godt leve med den fejlen.
Af AGA
Ringede til Samsung tech support i dag.

De fortalte at, skærmen var som det skulle være.

Den brummen jeg hører forsvinder såfremt baggrunds lyset sættes på 100%. Forklaringen er at teknologien kan sidestilles med en el-sparepære med en lysdæmper på. Det larmer også :s

Jeg er godt nok lidt fortvivlet, men hvorfor synes jeg ikke den forklaring er acceptabel ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når nu andre åbenlyst kan finde ud af at undgå brummen med Samsungs egne paneler, så er det ret trist at Samsung ikke selv kan finde ud af det. En af sideeffekterne ved at lave for billige og sjuskede produkter.
Af doctender
Har haft min i en uge og den siger intet.... Har der imod et 40"M og det brummer når der er hvidt på skærmen (kan ikke justeres væk).

Ang T240HD så har jeg et andet problem... hvordan indstiller I de digitale kanaler? Jeg kan ikke få lov at til at gøre noget da der står "not avalibel"

Vil gerne hvae hjælp hertil, da brugsforviringen ikke hjælper en.