Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hillig
Samsungs nye fjernsyn kan vise film via usb-harddisk - smart.... :)

Men hvordan vil den kunne håndtere hd-film struktureret a la en blu-ray ?
Altså avchd-struktur.

Og hvad med hd-lyd formaterne ? Der er vel ikke HDMI out som kan sendes til recieveren ?
Og hvad med undertekster o.lign - er der nogen der har prøvet at afspille lignende ?

Alle kommentarer vedr. afspilning af HD-film er velkomne :)
Af Klinten
Hejsa, jeg kan ikke svare på det med afspilning af HD film, men i Rasmus' test kan han afspille en MKV fil, hvilket jo så vidt jeg ved et et HD format. Ang. lyd, så har TV'et optisk (Toslink) out, som du kan sende til en forstærker, hvis tv'et altså kan håndtere lyden.
Af Hillig
Nemlig - afspilning af en MKV-fil.
Men så vidt jeg lige husker så kan HD-lyd ikke sendes via Toslink - men skal via HDMI.

Og hvad med undertekster? Det ligger i en MKV-fil - men kan fjernsynet mon vise dem ?
Af xcardman
Hillig skrev:Nemlig - afspilning af en MKV-fil.
Men så vidt jeg lige husker så kan HD-lyd ikke sendes via Toslink - men skal via HDMI.

Og hvad med undertekster? Det ligger i en MKV-fil - men kan fjernsynet mon vise dem ?
bare husk at mkv kun er en container og ikke et videoformat. For at filer skal virke, skal de overholde nogle bestemte krav.
Fint den kan afspille en masse filer, bare husk det ikke er et mediacenter hvor man bare ligger et nyt codec på.

MKV bruges jo som regel til pirat kopi og HD, kan ikke se nogen ide i og ligge sin egen blu-ray ned i en mkv container.
Af titanjtl
Hej, jeg ved ikke lige hvad den kan med avchd. Men via dlna fra min computer kører mkv filer i 1080p helt perfekt og hvis du bare har undertekster som f.eks. srt. så bliver de også vist.

Edit: mkv fra USB er heller ikke noget problem, jeg har dog ikke prøvet med undertekster den vej igennem.

mvh
Jan