Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej...

Jeg er lige kommet i besiddelse af et TXP42X10Y.

Har købt en billige DVD afspiller med HDMI stik fra harald nyborg, men hele skærmen bliver meget lilla med nuancer..
Har prøvet all 3 HDMI stik på fladskærmen uden held, samt et andet HDMI kabel.
Når jeg bruger et alm scart stik er der ingen problemer.
Har også forsøgt med 3 dvd skiver.

Håber nogen kan hjælpe mig :((
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Du har selvfølgelig indstillet dvd-afspilleren til at smide 720P ud via HDMI-udgangen?

Returner dvd-afspilleren til Harald Nyborg og køb en ordentlig en ...
Af Leed
Nej Det havde jeg faktisk ikke, har ikke vanvittigt meget styr på det.. Men nu er den på 720p og alt er stadig lilla :P

Nogen ide om hvad det kan være? Noget andet jeg skal indstille på DVD-afspilleren eller TVét?
Af Ponduus
Prøv at koble andet til tv'et, der har HDMI og se hvordan det ser ud.
Af Leed
Jeg har ikke andet med HDMI :/
Af bantam
Kan man indstillle noget med framerate/refresh på DVD-afspilleren?

Når du afspiller DVD på den pågældende afspiller, er der så i TV'et billedmenu et punkt der hedder noget i stil med NUANCE, TINT eller HUE?

I givet fald, hvordan er indstillingen af dette menupunkt?
Af Leed
Jeg har gennemgået alt på tv og DVD og af det du nævner kan jeg kun finde HUE på DVD afspilleren, og der kan jeg ændre det fra -6 til +6 men det ændre ikke andet end de lilla nuancer.

Jeg ringede til panasonic support og de havde hørt om problemet og ville råde mig til at låne en DVD afspiller eller lign og se om det virkede med en anden..

Det kan være TVét der er noget galt med men han regnede med at DVD samt tv virker fint, bare ikke sammen, enktelte mærker har åbenbart en kommunikationsbrist.. :)

Jeg vender tilbage når det er afprøvet, tak for hjælpen :)
Af red_martians
Er meget sikker påa t det skyldes enten et dårligt HDMI-kabel eller dårlige stik. Det du beskriver er et af de første tegn man oplever når HDMI-kabler bliver for lange.