Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af keler
Mine indstillinger er som de skal være.

Det er nu 2 timer siden jeg så tv2 og logoet hænger stadig i hjørnet ved lyse billeder. Det kan stadig leveres tilbage i morgen.

Syntes simpelthen det er for ringe :)
Af keler
Sketch >> Kan ikk lige gennemskue dit indlæg men om det er på dit p6000 skal jeg ikke ku sige. Kan bare sige at det har været slemt med alle de LG plasma jeg har set, inklusiv mit eget.

Som sagt, er det nu 2 timer siden jeg så tv2 i 50 minutter og logoet hænger stadig.

Indstillingerne er som de skal være.

Jeg kigger ikke specielt meget efter, men det er der.
Af sketchpad
Hej Keler, jeg har jo ikke set din skærm , men du skal da være velkommen til at se min hvis du er i København.

Det sker ikke - seriøst!

I må ha fuldt blus på (i hvilket af tilfældene, det ville
ske for ANY plasmaskærm er var på fuldt blus helt nyt fra
fabrikken).

Det sker bare ikke her - seriøst! Jeg har nærmest kørt
den 500 timer nu, og det har endnu ikke sket.

men jeg kan godt tro at LG bruger forskellige fabrikker
for deres paneler, og sparer penge her og der...det
skal jeg jo ikke kunne sige, jeg har jo selv tidl. haft
et 50pg3000 som jeg udskiftede SAMME DAG - da det var
noget lort, og havde masser af image retention....
Af nAlen
Er det for meget forlangt, at jeg bare ikke vil fnde mig i IR... Overhovedet ?

Jeg kan nemt risikere at ha min skærm stående på tv2 news en 4-5 timer i streg, og jeg har ikke i sinde at se en film efterfølgende med tv2 logo eller lignende plastret henover..

Er LCD bare skærmen for mig ?

Jeg hører fra folk i forum at IR er "blablabla... se en anden kanal i 20 minutter, og så er det væk..."

NEJ TAK!... Havde i sagt 20 sekunder ville jeg kunne acceptere det.... Hvordan kan man have så meget forkærlighed for en teknologi, der, ifølge jeres egne udsagn fra forum, "teknisk set" ikke virker ?

JEG! kan ikke leve med IR... JEG vil ikke leve med IR... Henvis mig til en plasmaskærm der ikke er præget af dette fænomen, og jeg er på. Indtil da, forbliver min søgen på LCD skærmen der opfylder mine behov....

Synes simpelthen det er for ringe at plasmaproducenter accepterer IR som "en del af oplevelsen"..

Jeres input ? :)
Af sketchpad
Årh, hold nu op med de 20 minutter skrøner...

det er max 5-20 sekunder hvis du overhovedet ser det...
men hey, køb bare en LCD skærm, så slipper du for
dine bekymringer, should we care, really?

Plasma er for dem der vil have bedre naturligere
farver i film, det er bestemt ikke for alle...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pioneer har ikke IR på deres modeller. Vi har testet LX5090H og pt. har jeg LX5090, som jeg har forsøgt at provokere ved hjælp af testmønstre og herefter skifte til helt hvid skærm. Jeg har ikke oplevet andre problemer end sporadisk fosfor-trail ved sort/hvid film.
Brugeravatar
Af truehorses
Kan kun sige at jeg er enig....

Vi taler om 20-30 sekunder, så enten er din skærm defekt ( kan jo rent faktisk ske ) eller også er der alt for meget bål på dine indstillinger...

Selv ved brug af teksttv længe ( som kørte fuld skrue uden mulighed for justering) kunne skyggerne ses i max 5 min...

Ned i strømmode 3
Sluk XD
Ned med skarphed og kontrast.
Af keler
Nægter at tro at min skærm er defekt, Retention fra bjælker osv., går væk efter 10-20 sekunder. Det var bare det logo som jeg syntes hang i lige lovlig lang tid. Måske jeg nærstuderer skærmen for meget.

Indrømmer gerne at jeg er perfektionist, men retention forekommer i noget højere grad end på Panasonic og selvfølgelig pio hvor jeg ALDRIG har set fænomenet.

Jeg håber det blir bedre efter indkørsel.

Ang., indstillinger så er jeg altså ikke helt ny i gamet og ved godt hvordan en skærm skal indstilles ;)

Anygays - Nu tror jeg bare jeg vil nyde skærmen og glæde mig til min ps3 kommer d. 1 (B
Af Hawkster
Tak for alle jeres interessante indlæg. Jeg købte LG 50PS8000 igår, og er ovenud tilfreds - det er bare et blæret og overfedt tv, som indfrier alle forventninger! Top kvali!!!
Af sketchpad
Hey Hawkster...

...husk nu at indstille dit TV til Strømspare niveau 2 eller
3 - de første 200-300 timer for at minimere retention, spare
godt med strøm (minimum 50%) plus undga burn-in dersom
du glemmer at slukke for fjernsynet en dag...

Hvis du synes det er for lavt, sluk fjernsynet, gå væk
i 10 minutter (tag en tur..etc..) og kom tilbage, så
skal du se løjer.
Af Hawkster
..okay, det prøver jeg at efterleve! :o)
Brugeravatar
Af truehorses
Tillykke...Et godt valg:::
Det tager lige et par dage at finde rundt i de mange menuer og undermenuer...Et hav af indstillinger....
Af Hawkster
Til alle der tidligere (som mig selv), har været i tvivl om kvaliteten af LG´s tv, kan jeg hermed aflive alle rygter om dårligt billede ect. TV´et toppen af poppen, og jeg ser mig selv som ret kritisk når det kommer til billiedkvali´! Jeg bliver mere og mere glad for det for hver dag, så skal du have et kanon 50" tv til forholdsvis billige penge, så er LG 50PS8000 det du skal ha´!! Om det er bedre end Panasonic´s nye topmodeller, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men set op imod S/ X/G10, så er jeg yderst tilfreds med mit valg, både billed og ikke mindst designmæssigt.
Af sketchpad
Det er lige det vi LG'ere har forsøgt at forklare det
inkarnerede Panasonic folkefærd i løbet af det seneste år
og tillykke med det, LG HAR SKIFTET FABRIK og deres
nyeste paneler er VIRKELIG gode, seriøst!

Dog vil Panasonic altid være et sikkert og godt valg - så er
det sagt ;)

God fornøjelse med det, og HUSK nu at køre det i enten
strømspare mode 2 eller 3 de første 200-300 timer.

Min kører nu under Niveau 2 efter 500 timers brug.
Den kørede under Niveau 3 i løbet af 300 timers
brug.

Det flader ud efterhånden, så det bliver mere og mere
"indkørt" uden at tabe kontrast eller farve, og nu kan
man stort set smide hvad som heldst af "mishandling"
efter apparatet - og der er stadig NUL burn-ins og
IR problemer.