Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af box8489
Hejsa,

Er der nogle, der har erfaring med afspilning af film via USB interfacet i Samsung UE7070 ?

Jeg bruger min PC som "harddisk recorder", men uanset hvor god kvalitet jeg optager i, er billedet på Samsung'en for lille.
Jeg optager i Mpeg2 720x576 - Hvordan pokker for jeg det til at fylde hele skærmen ved afspilning?
"tilpas, bred 16:9" osv. virker jo ikke med Media Play?

Hilsen:
Michael
Af titanjtl
Du kan da sagtens ændret billedestørrelsen selvom du bruger Media Play. Tryk på tools på fjernbetjeningen så kan du vælge om det skal være original størrelse eller screen fit.

Med venlig hilsen
Jan
Af box8489
Hej Jan,

Jo, jeg kan godt vælge original størrelse eller screen fit.
Problemet er at "original" er for lille og "screen fit" køre kun op i et (fint) 4:3 billede (men jeg ville gerne helt op i et tilpasset 16:9 format for at undgå sorte kanter) ??

Hilsen:
Michael
Af xcardman
box8489 skrev:Hej Jan,

Jo, jeg kan godt vælge original størrelse eller screen fit.
Problemet er at "original" er for lille og "screen fit" køre kun op i et (fint) 4:3 billede (men jeg ville gerne helt op i et tilpasset 16:9 format for at undgå sorte kanter) ??

Hilsen:
Michael
du optager på pc, er du sikker på det er i ægte 16:9. Jeg optager via dvb-t og det giver ægte 16:9.

Har du prøvet med 2.5 USB harddisk, for det håber jeg virker med min kommede samsung ps50b855. Den har nemlig de samme muligheder som 7070.
Af box8489
Hej Xcardman,

Nej tværtimod - Jeg optager via alm. analogt RF signal, så det er 4:3, men burde skærmen ikke kunne tilpasse sig det? Det gør den jo via alm. 4:3 tv signaler, men åbenbart ikke via USB.

Hvad mener du med 2.5 USB harddisk ?
Jeg bruger en USB 2.0 16 GB stick.

Hilsen:
Michael
Af koden
Jeg savner en god diskussion om hvilke TV der kan ses film på via USB indgangen og fra en USB stick.

Jeg har haft det oppe og vende før og flere siger man kan på mange af de nye tv.

Jeg har et sony som ikke kan men overvejer et nyt sony...
Men hos sony kigger de helt forkert på en, når man siger det er muligt via nogle samsung.
"det kan ikke lade sig gøre" siger de....allerhøjest nogle filmklip, hvad det så end er...

Er emnet omkring usb porte og usb stick samt visning af film ikke diskuteret grundigt i et eller andet forum?
Af Steemann
Det er sjovt at der er så meget forskel fra person til person med samsungs tv.

Jeg har haft tilsluttet både en ekstern harddisk samt USB nøgle til mit UE40B7070 og på intet tidspunkt oplevet, som mange andre, at den mister forbindelsen til enheden (Det sker for mange der bruger ekstern HDD) eller at den afspiller i lille vindue.
Jeg har heller ikke stødt på et format som tv'et ikke vil afspille endnu, eller ikke vil spole i (Der er mange der skriver at de ikke kan spole i de video filer som tv'et afspiller)
Men ok, det kan være at jeg bare har været mere end almindelig heldig, eller har fået fat "the one and only samsung" der kan det hele...
Af box8489
Hej igen,

Jeg har i mellemtiden skiftet til et DVB-C tuner kort og optager dermed nu i ægte 16:9 format - Det siger diverse video redigerings software også at jeg gør, men når jeg afspiller en sådan optagelse fra min USB pen, er det et helt kvadratisk 4:3 billede, der kommer frem.

Hvordan pokker kan det være?

/Michael