Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Vi skal have vores første fladskærm til stuen og jeg har efterhånden fundet frem til at det enten skal være Panasonic TX-P42G10, Sony KDL-40W4500 eller Sony 40w5500.

Der er meget modlys pga. store vinduer på modsatte væg af der hvor skærmen skal hænge og jeg er i tvivl om, det taler så meget for LCD, at det er den vej jeg skal gå.

Hvad er det bedste valg, når prisen stort set er den samme?

PS. det skal hovedsageligt bruges til alm. tv-kigning, herunder en del fodbold :-)

vh

Lars
Af Storgaard
Hmm - jeg kender ikke Panasonic'en så jeg skal ikke kloge mig på dén, men med mindre du finder et rigtigt godt tilbud, så er det min opfattelse, at du skal se bort fra W4500.

W5500 er ment til at afløse W4500, og den er normalt prissat i samme prisleje - du kan muligvis spare 500-800 kr på den gamle model.
W5500 er dog opgraderet på en del områder - f.eks Bravia Engine 3 (2 på W4500), og jeg MENER også, at den dynamiske kontrast er blevet en del bedre.

Du må nok lige konsultere Sony for en komplet liste af forskelle, men hvis prisen alligevel er ca den samme, så ville jeg se bort fra W4500.
Hvis du finder et rigtigt godt tilbud (modellen er på vej ud, så muligvis skal nogen af med de sidste..) og er ligeglad med opgraderingerne (som vel reelt set ikke ligefrem revolutionerer oplevelsen af at se tv) så ville jeg da bestemt tage W4500 med i betragtning, men der skulle være en mærkbar prisforskel. Jeg har haft min 46W5500 i knap et par uger nu, og jeg vil ikke af med den igen ;)

Held og lykke med overvejelserne
Sten
Af Henning
Jeg har selv en stue med meget lys, dog ikke direkte på tv´et. Men der er store vinduespartier.
Jeg var selv meget i tvilv om plasma eller lcd.

I hifiklubben rådede de mig til at købe et plasma pga. den høje kontrast - det samme gjorde de i Panasonic centeret.

Jeg valgte derfor plasma. Købte i sidste uge et pana 50" X10Y - og har bestemt ikke problemer med at se det i stuen. Er slet ikke genereret af modlys eller reflekser på skærmen.
Du kan evt. købe det hos Cinemagic (der handler med den danske importør) - hvor du har 14 dages retur ret. Så kan du jo teste det. Hvis du køber i en fysisk butik, tager de det ikke retur med mindre du har en klar aftale om det.
Af larsasparges
Debatten her på siden om støj på Panasonic'en afgjorde sagen til fordel for Sony'en som nu pryder min væg

tak for svarene..
Af TvHomer
Er du tilfreds med købet?

Kan du komme med en lille beskrivelse af dine oplevelser med skærmen?
Af larsasparges
Indtil videre er jeg mere end godt tilfreds. Men den har også kun været udsat for lidt zapning og et melodigrandprix, hvor både lyd og billede var gennemført ringe, men det var vist ikke skærmens skyld :-)

Nem og overskuelig installation og opsætning. og selv med analogt signal via kabel tv leverer skærmen gode billeder.

Jeg er ikke ekspert, men noget af det jeg ser frem til med spænding er om skærmen kan håndtere en fodboldkamp uden slør og andet skrammel, og det får den chancen for at bevise i eftermiddag.

Hvis der viser sig nogle dårligdomme skal jeg nok skrive videre i denne tråd.
vh

LArs
Brugeravatar
Af truehorses
Jeg vil bestemt gå efter Plasma...

Min fornemmelse er at man skal noget højere op i pris før LCD kan følge med....f.eks Sharp fra 50.000 og op efter...