Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ebbe_
Hej jeg har en HP LP3065 skærm samt et radeon HD 3400 grafikkort. Så vidt jeg kan forstå kan skærmen kun køre 2560x1600(samt 1280*800), men jeg har ikke mulighed for at vælge denne oplsøning. Skærmen er tilsuttet via et "display port" kabel, mærket DVI-M(hvad det så end betyder). Ifølge ATI skulle grafikkortet understøtte 2560*1600 men jeg kan som sagt ikke få det til at virke. På grafikkortet er der en VGA og "display port" udagng.
Har i en ide om hvad der er galt og er det nødvendigt at købe et nyt grafikkort.

På forhåndt tak for hjælpen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ifølge specifikationslisten fra ATI, så skulle 3400 HD understøtte dual-link, hvilket er kravet for at køre så høje opløsninger:
http://ati.amd.com/products/Radeonhd3400/specs.html

Der står dog også at
1. Some custom resolutions require user configuration.
Har du opgraderet din driver til grafikkortet?
Af ebbe_
Ja har prøvet at opdatere driveren, har også læst den lidt kryptiske komentar som du citerer. Er bange for jeg har en lidt anden version af grafikkortet end den der beskrives i linket, da min ikke har to dvi udgange men en dvi og en vga, det ser også ud som om det kun er den primære udgang der understøtter dual-link, så det kan være at den primære udgang på min version er blevet erstattet af en vga udgang. Det ender nok med at jeg må købe et nyt grafikkort, kan du anbefale et så jeg ikke havner i samme problem?(skal ikke bruges til spil eller andet krævende, så eneste krav er at det er billigt og lydløst)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Umiddelbart skulle ethvert kort med dual-link virke. Både ATI og Nvidia har passive kort der kan klare dette, men jeg har ikke fulgt så godt med i dén branche det sidste halve år. Vælger du ATI igen slipper du dog for at skulle rode med nye drivere, hvilket gør det nemt teste et nyt kort. Du skifter blot rundt, så skulle det køre.
Af ebbe_
Tak for hjælpen. Prøver at rode lidt med det ellers må det blive et nyt kort
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan det kun hvis kortet virkelig ER dual-link, ellers er det en fysisk umulighed at skabe så høj en opløsning digitalt.